درهمایش روزجهانی جمعیت عنوان شد:

نرخ رشدجمعیت شهرستان کلاله به 2.6 درصد رسید

1403-07-27 04:07:20
0
116

درهمایش روزجهانی جمعیت که ساعاتی پیش در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و با شعار"سلامت باروری جوانان" برگزار شد،نرخ رشد جمعیت شهرستان کلاله 2.6 درصد اعلام شد.

 

فرماندار کلاله:از تک فرزندی پرهیزکنیم:

محمدتقی قزلسفلی فرماندار کلاله درراستای این موضوع گفت: موضوع جمعیت در ملل مختلف امری مهمی است،چراکه همه برنامه ریزی های اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی یک کشور بستگی به جمعیت آن کشور دارد و اساسا جمعیت یک کشور نشانگر قدرت آن کشور در زمینه های مختلف است.

وی افزود در دهه های اخیر،روند تک فرزندی در کشور ما افزایش یافته است و این هم موجب کاهش نرخ جمعیت جوان و افزایش نرخ رشد پیری در کشور می شود و از سویی دیگر فرزندانی که،تک فرزند در یک خانواده می باشند از نظر فکری و رشد اجتماعی در سطح پایینی قرار می گیرند و در جامعه آینده جایی نخواهند داشت.

فرماندار متذکرشد: اگر روند رشدجمعیت ایران که به نرخ 1.29 درصد در سال 91 رسیده است اینگونه ادامه یابد،طبق گفته متخصصان آماری تا 30 سال آینده نرخ رشد جمعیت با نرخ کاهش جمعیت یکسان خواهد شد و تعداد مرگ و میرها با تعداد موالید به یک عدد خواهد رسید.

قزلسفلی درپایان سخنان خود گفت: عواملی همچون تلقین مشکلات اقتصادی،نبود شغل و تکرار مکرر فرزند کمتر،زندگی بهتر، باعث کاهش نیل جوانان به بچه دار شدن شده است.

نجاتی:99 درصد وقایع حیاتی در شهرستان کلاله قانونی است:

علی نجاتی رئیس ثبت احوال شهرستان کلاله در این همایش، در ارائه برخی از گزارشات آماری خود گفت: 99 درصد وقایع حیاتی در شهرستان کلاله بصورت قانونی انجام می گیرد.

وی افزود: ثبت چهار آمار(تولد، مرگ، طلاق و ازدواج ) توسط ثبت احوال انجام می گیرد و این اداره بر کلیه این موارد اشراف کامل دارد.

نجاتی خاطرنشان کرد: جمعیت فعلی کشور طبق آخرین آمارگیری شامل، 23.5 درصد جمعیت زیر 15 سال، 31.5 درصد جمعیت بین 29-15 سال، 39.5 درصد جمعیت بین 64-30 سال و 5.5 درصد جمعیت بالای 64 سال می باشد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار