در پاسخ به گلایه خانواده محمدی:

جوابیه اداره کل پزشکی قانونی استان به سایت های کلاله خبر و گلستان ما

1403-07-27 04:07:27
0
66

اداره کل پزشکی قانونی استان گلستان در خصوص انتشار گلایه خانواده محمدی در سایت های کلاله خبر و گلستان ما جوابیه ای تهیه نمود و در اختیار مدیر مسئول سایت کلاله خبر قرار داد که متن این جوابیه در ذیل قابل مشاهده می باشد.

 

کلاله خبر، خبری با عنوان"وقتی داغ دل خانواده داغدار محمدی بیشتر شد" در سایت کلاله خبر، عصر دیروز منتشر شده بود که متن خبر بشرح زیر می باشد:

صبح روز یکشنبه محمد محمدی براثر برخورد با یک دستگاه موتور و درپی آن برخورد با یک خودروی پراید به کما رفت و روز دوشنبه جان خود را از دست داد.

 

پدر محمد محمدی در گفتگو با خبرنگار کلاله خبر از برخی مشکلات موجود گلایه کرد و گفت: علی رغم تماس با اورژانس بیمارستان کلاله،پس از گذشت زمانی طولانی آمبولانس به محل حادثه نرسید در صورتی که اگر پای پیاده این مسافت را می خواستند بیایند زودتر می رسیدند و متاسفم که برای انتقال فرزندم به بیمارستان مجبور شدیم از ماشین کلانتری شهر استفاده کنیم در صورتی که پسرم محمد با گردن شکسته خود در حال جان دادن بود.

وی در ادامه افزود: بعد از انتقال پیکر محمد به بیمارستان بعلت نبود تجهیزات و نیروی متخصص مجبور شدیم پیکر او را به بیمارستان بسکی گنبد انتقال دهیم و دیروز صبح پس از فوت وی جنازه را به سردخانه کلاله منتقل کردیم ولی به دلیل نبود دکتر پزشک قانونی نتوانستیم جنازه را تحویل بگیریم وتا صبح امروز منتظر برگشت دکتر مربوطه بودیم ولی در تماسی که با وی داشتیم آقای دکتر به دلایل خاص خویش(خستگی بعد جلسه یا حضور در جلسه ای استانی) از آمدن به کلاله و امضاء مجوز تحویل جنازه، امتناع کرد.

محمدی ادامه داد:با رایزنی هایی که با پزشک قانونی مینودشت داشتیم با انتقال جنازه محمد به پزشک قانونی مینودشت بالاخره مجوز تحویل جنازه را گرفتیم و با این مشکلات بر داغ دلمان و خستگی روحی ما افزوده شد.

 


جوابیه اداره پزشکی قانونی استان نسبت به انتشار این خبر:

مدیرمسئول محترم سایت های گلستان ما و کلاله خبر

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد(ص)

احترما با توجه به درج خبری واحدتحت عنوان"وقتی داغ دل خانواده داغدار محمدی بیشتر شد" در سایت کلاله خبر و " وقتی پزشک قانونی خسته است هیچ کس حق ندارد در کلاله بمیرد" در سایت گلستان ما در تاریخ 92/04/18،به منظور روشن شدن اذهان عمومی مقتضی است نسبت به درج جوابیه اداره کل پزشک قانونی استان گلستان مطابق مقررات موضوعه اقدام نمایید.

به دلیل جلسه کاری در ساعت 13 مورخ 92/04/17 حضور کلیه پزشکان قانونی استان در اداره کل و مراجعه بستگان متوفی محمد محمدی در ساعت 12.45 به پزشکی قانونی شهرستان کلاله عملا امکان معاینه جسد در آن زمان مقدور نبوده و توضیحات لازم به مراجعین در این خصوص اعلام می گردد.از سویی پزشک مسئول مرکز کلاله در مورخ 92/04/18 در مرخصی بوده و پزشکی قانونی شهرستان مینودشت بعنوان جانشین عهده دار وظایف مرکز کلاله بوده است که در حداقل زمان ممکن نسبت به معاینه متوفی و صدور جواز دفن اقدام نموده است.در این میان ذکر چند نکته ضروری است:

1- هیچگونه تماسی با پزشک قانونی شهرستان کلاله صورت نگرفته و اصولا اعلام خستگی بعد از حضور در جلسه ناصحیح می باشد.

2- هماهنگی های لازم به جهت معاینه جسد توسط پزشکی قانونی مینودشت از سوی کارمند مرکز کلاله صورت پذیرفته و اصولا به دلیل انجام وظیفه ذاتی هیچگونه نیازی به رایزنی با پزشکی قانونی مینودشت صورت نپذیرفته است.

3- امکان حضور پزشک مینودشت در شهرستان کلاله جهت معاینه جسد در همان زمان به دلیل تعداد مراجعین در مرکز و همچنین معاینه متوفی دیگری در شهرستان مینودشت وجود نداشته است.

4- محدودیت شدید در جذب پزشک به دلیل صعوبت کاری و موانع قانونی همواره از دغدغه های اساسی پزشکی قانونی استان بوده است و لذا نباید پرسنل سخت کوش این مجموعه در صورت استفاده از مرخصی استحقاقی نیز مورد سئوال قرار داده و با عنوانی نادرست تحت عنوان"وقتی پزشک قانونی خسته است هیچ کس حق ندارد در کلاله بمیرد" به قلب واقعیت پرداخت.

 اداره کل پزشکی قانونی استان گلستان

 


درجواب این جوابیه باید افزود:منظور سایت کلاله خبر نیز در خصوص رایزنی های انجام شده با پزشکی قانونی مینودشت،همان مضمون بند 2 نکات ضروری اداره پزشکی قانونی گلستان بود و منکر این نیستیم که هماهنگی از طرف مسئولین پزشکی قانونی کلاله انجام نپذیرفته است بلکه صحت بند 2 را تایید می کنیم که در غیر اینصورت انتقال و معاینه جسد به آسانی امکان پذیر نبود.

همچنین گذاشتن مسئول پزشکی قانونی شهری که با کلاله 30 کیلومتر فاصله مکانی دارد به عنوان جانشین پزشک پزشکی قانونی شهرستان کلاله امری عجیب است!یعنی یک پزشک در یک زمان باید در 2 مکان حضور داشته باشد که این امری نشدنی است وصحیح نمی باشد خانواده متوفی با وجود دغدغه های فراوان برای معاینه جنازه خود،جنازه را 60 کیلومتر بصورت رفت و آمدی جابجا کنند.

و درپایان سایت کلاله خبر جهت پاسخگویی اداره کل پزشکی قانونی نسبت به این امر کمال تشکر را دارد.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار