اخباراستانی:

بالغ بر 7 میلیار به زنبور داران شهرستان گالیکش تسهیلات پرداخت شد

1403-06-26 08:06:41
0
96

150 زنبور دار در دامن طبیعت سرسبر جنگلهای شهرستان گالیکش به تولید عسل اشتغال دارند.

 

به گزارش کلاله خبر،مهندس حبیب الله زارع، رئیس اداره امور دام جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش ضمن اعلام این مطلب در بازدید از زنبور داران شهرستان به خبرنگار گلستان ما گفت: پيش بيني مي شود زنبورداران گالیکش امسال با بيش از 6247 کلونی زنبور عسل 48، تن عسل طبيعي تولید کنند.

وي افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین وجود مناطق جنگلی وسیع و گل و گیاه فراوان این مقدار نسبت به سال مشابه حدود 20 درصد افزایش تولید خواهیم داشت.

زارع در رابطه با تسهیلات اعطایی به زنبورداران این شهرستان گفت: از طریق بانک کشاورزی با اعطاء اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 111 میلیون ریال به ظرفیت 4950 کلنی زنبور عسل برای 59 نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

وی همچنین به اهمیت زنبورداری اشاره کرد و افزود: زنبورداری یکی از فعالیت ‌های مهم در تولیدی در این شهرستان محسوب می‌شود که داشتن علاقه و پشتکار به همراه برخورداری از آگاهی و کسب مهارت‌ های لازم شرایط توفیق در زنبورداری است.

زارع در ادامه زنبوردارى را يكى از مشاغل زودبازده و غير آلاينده بخش كشاورزى دانست و اظهار داشت: صنعت زنبورداري براي كشور ارزآور است.

وي همچنین با بيان اينكه عسل تامين كننده امنيت غذايي جوامع به شمار مي ‌رود، بیان داشت: زنبور عسل با داشتن خواص دارويي منحصر به ‌فرد و نيز زمينه ‌سازي براي اشتغال و كارآفريني مي ‌تواند در توسعه كشور در بخش كشاورزي، دارويي و اشتغال نيروي انساني نيز اثربخش باشد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار