دزدهاي مسلح در 3 دقيقه بانک مي زدند

1403-08-01 08:08:30
0
11

پدر و پسري که به سه بانک در کرج دستبرد زده بودند، در پي يک عمليات از سوي کارآگاهان اداره آگاهي استان البرز دستگير و بخشي از پول هاي مسروقه از آنها کشف و ضبط شد.

 


متهم ميانسال شش سال پيش نيز با همدستي يکي از دوستانش به جرم سرقت مسلحانه در شهرستان ساوه به چهار سال حبس محکوم شده بود.

به گزارشکلاله خبر به نقل از عرش نیوز، سرهنگ عليرضا صالحي، جانشين فرمانده انتظامي استان البرز روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگيري يک پدر و پسر به اتهام دزدي مسلحانه از سه بانک در کرج گفت: رسيدگي به پرونده متهمان پنجم تيرماه امسال در پي تماس تلفني يکي از کارمندان پست بانک منطقه باغستان با مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر سرقت مسلحانه از محل کارش در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرايم مسلحانه پليس آگاهي استان البرز قرار گرفت.

نخستين سرقت بانک

صالحي افزود: در پي اين حادثه کارآگاهان عازم محل شدند و در تحقيق از کارمندان بانک معلوم شد، هنگام ظهر مردي ميانسال با لباسي آبي رنگ و در حالي که نقاب به چهره داشته با سلاح کلت کارمندان را تهديد و چهار ميليون و 500 هزار تومان پول موجود در محل را سرقت کرده و با يک خودروي پژو که مقابل بانک پارک کرده بود، فرار کرده است.

دزدي بانک در 3 دقيقه

جانشين فرمانده انتظامي استان البرز يادآور شد: در بازبيني فيلم مداربسته بانک معلوم شد، مرد مسلح در سه دقيقه پول هاي بانک را دزديده است.

با تشکيل پرونده اي در اين ارتباط در دادسراي جنايي کرج، با دستور بازپرس کرمي تحقيقات ويژه پليس براي شناسايي و دستگيري سارق مسلح آغاز شد.

سرقت دوباره از همان بانک

در حالي که کارآگاهان در جستجوي دزد نقابدار مسلح بودند، چهاردهم شهريور امسال يکي از کارمندان همان پست بانک با مرکز فوريت هاي پليسي 110 تماس گرفت و بار ديگر از سرقت محل کارش خبر داد.

صالحي با اشاره به سرقت دوباره از پست بانک منطقه باغستان گفت: کارآگاهان پليس آگاهي با حضور در محل سرقت، متوجه شدند اين بانک دوباره از سوي مرد نقابدار مورد دستبرد قرار گرفته و اين بار 600 هزار تومان سرقت شده است.

کارآگاهان با بررسي دوربين مداربسته متوجه شدند اين سرقت هم در سه دقيقه انجام شده و تصوير ضبط شده به سارق نقابدار تحت تعقيب پليس شباهت دارد.

جانشين فرمانده انتظامي استان البرز افزود: با توجه به حساسيت موضوع، سه گروه عملياتي به سرپرستي سرهنگ حميدرضا گل صباحي، رئيس پليس آگاهي استان البرز تحقيقات گسترده اي را براي دستگيري سارق نقابدار بانک آغاز کردند.

سومين دزدي بانک

در حالي که جستجو در اين ارتباط ادامه داشت، ساعت 13 روز شانزدهم مهر امسال، گزارش ديگري از يک دزدي مسلحانه بانک به پليس گزارش شد.

وي خاطرنشان کرد: ماموران با حضور در محل حادثه ـ بانک کشاورزي شعبه پرديس، بلوار امامزاده حسن (ع) کرج ـ و تحقيق از دو کارمند اين شعبه متوجه شدند مردي مسلح و نقابدار دقايقي پيش وارد بانک شده و با تهديد دو کارمند بانک، 37 ميليون تومان را سرقت کرده و با يک خودروي پرايد که مرد نقابدار ديگري در آن بوده از محل متواري شده است.

کارآگاهان با اطلاعات به دست آمده از دو کارمند بانک و بازبيني فيلم دوربين مداربسته متوجه شدند، مرد سارق همان متهم تحت تعقيب بوده که اين بانک را نيز در مدت سه دقيقه سرقت کرده است.

ردپاي يک متهم سابقه دار در سرقت ها

وي افزود: تحقيقات پليس براي يافتن مخفيگاه متهمان ادامه داشت تا اين که با بررسي تصاوير آلبوم مجرمان سابقه دار در مرکز پليس، ماموران متوجه شدند تعدادي از آنها همچنان در زندان به سر مي برند و تعدادي هم بتازگي از زندان آزاد شده اند، اما در محدوده هاي سرقت مشاهده نشده اند.

در حالي که جستجو ادامه داشت، ماموران اطلاعاتي به دست آوردند که نشان مي داد، خانه يک متهم که سابقه شرکت در يک دزدي مسلحانه در شهرستان ساوه را داشته، در نزديکي محل پست بانک است.

دستگيري پدر و پسر

ماموران با ظنين شدن به اين مرد، روز نوزدهم مهر امسال با هماهنگي قضايي وارد خانه وي شده و او را همراه پسر جوانش دستگير کردند. در بازرسي از خانه آنها دو قبضه سلاح، يک عدد کارت سوخت، دو عدد نقاب، تعدادي فشنگ و 15 ميليون و 300 هزار تومان از پول هاي مسروقه بانک کشف و ضبط شد. جانشين فرمانده انتظامي استان البرز يادآور شد: در تحقيق از متهمان، پدر خانواده که ناصر نام دارد به جرم خود اعتراف کرد و گفت: دو سرقت از پست بانک منطقه باغستان را به تنهايي انجام داده و در سرقت سوم ـ بانک کشاورزي پرديس ـ پسرش را نيز با خود همراه کرده تا با مهارتي که در رانندگي داشته است، پس از سرقت، وي را از محل فراري دهد.

در پي اين اعترافات براي متهمان قرار قانوني صادر شده است. تحقيقات تکميلي براي مشخص شدن ديگر جرايمشان و کشف بقيه پول هاي دزديده شده از بانک ادامه دارد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار