اخبار سیاسی:

ماجرای دیدار نکردن روحانی با آیت الله صانعی چه بود؟

1403-08-01 01:08:28
0
74

در حالی که برخی محافل شکست خورده در انتخابات 24 خرداد، بعد از سفر رئیس جمهور منتخب با گزارشهای نادرست به اختلاف افکنی بپردازند، اطلاعات "آینده آنلاین" حاکی از آن است که آیت الله صانعی در زمان این سفر در شهرهای شمال کشور حضور داشته است.

 

کلاله خبر،بنا بر این گزارش، حجت الاسلام روحانی در این سفر با آیات عظام صافی گلپایگانی، شبیری زنجانی، موسوی اردبیلی، مکارم شیرازی، سبحانی و نوری همدانی دیدار کرد، اما به دلیل حضور آیت الله وحید خراسانی در مشهد مقدس و آیت الله صانعی در شمال کشور از دیدار با این دو مرجع تقلید باز ماند.


ظاهرا آیت الله صانعی هفته گذشته سفری به مشهد داشته اند و دفتر دکتر روحانی با اطلاع از بازگشت ایشان از مشهد، برنامه سفر به قم را برنامه ریزی کرده بودند، اما روز چهارشنبه که حجت الاسلام رستگاری با بیت آیت الله صانعی تماس می گیرد، از حضور ایشان در شمال کشور مطلع می شود. اما چون دیدار با ذیگر مراجع تقلید هماهنگ شده بود، سفر انجام شده و برنامه دیدار با آیت الله صانعی میسر نشده و به زمان دیگری موکول شد.

روزنامه جمهوری اسلامی هم نوشت: خبر امتناع دکتر روحانی رئیس جمهور منتخب، از دیدار با آیت الله صانعی در سفر به قم که دیروز در یکی از روزنامه ها چاپ شد صحت ندارد.

 یک منبع نزدیک به رئیس جمهور منتخب می گوید در سفر روز پنجشنبه گذشته دکتر روحانی به قم و دیدار با مراجع تقلید، دیدار با آیت الله حاج شیخ یوسف صانعی نیز در برنامه این سفر بود و حتی برای انجام این دیدار با بیت این مرجع تقلید تماس تلفنی نیز برقرار گردید ولی این دیدار به دلیل عدم حضور آیت الله صانعی میسر نشد. آیت الله صانعی با انتشار بیانیه ای در آستانه انتخابات 24 خرداد و دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق های رأی، نقش قابل ملاحظه ای در خلق حماسه سیاسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب ایفا کردند. ضمناً ایشان در این بیانیه از مردم خواستند به دکتر حسن روحانی رأی بدهند.

گفتنی است روز گذشته برخی رسانه ها در رویکردی اختلاف افکنانه تلاش کردند دیدار روحانی با آیت الله یزدی را به منزله تایید اقدامات افراطی ایشان و برخی افراد در جامعه مدرسین از سوی حجت الاسلام روحانی قلمداد کنند، در حالی که مقتضای مشی اعتدال، ارتباط با بزرگان هر صنف، ولو کسانی است که چندان با هم نزدیک نیستند.

اقدامات افراطی و خرج کردن از اعتبار جامعه مدرسین در مجادلات سیاسی باعث  عدم حضور بسیاری از بزرگان در جلسات جامعه مدرسین و ضربه به اعتبار این تشکل مهم حوزوی شده است و اکنون آیت الله یزدی از یک سو به دلیل دادن بیانیه به نام این جامعه در حمایت از احمدی نژاد در سال 88 و ندادن بیانیه در حمایت از جلیلی در سال 92، هم مورد انتقاد معتدلین حوزه و هم مغضوب افراطیون و هواداران آیت الله مصباح است./انتخاب

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار