معاون برنامه‎ریزی آب منطقه‎ای گلستان خبر داد

22 طرح عمرانی ملی و استانی در دست اجرا در آب منطقه‎ای گلستان

1403-06-26 08:06:32
0
102

معاون برنامه‎ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه‎ای استان گلستان گفت: این شرکت 22 طرح عمرانی ملی و ملی استانی‎شده در دست اجرا دارد.

 

به گزارش کلاله خبر،

حسین دهقان با بیان اینکه طرح‎های عمرانی این شرکت در مجموع حدود 38 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اظهار داشت: این شرکت 22 طرح عمرانی ملی و ملی استانی شده دارد که عملیات اجرایی برخی از این‌ها قبل از دولت‎های نهم و دهم و برخی دیگر در هشت سال گذشته آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: کنترل سیل در حوزه گرگانرود بیش از 75 درصد، مطالعه و اجرای ساماندهی رودخانه‎های مرزی استان گلستان بیش از 35 درصد و مطالعه و اجرای طرح‎های تعادل‌بخشی، تغذیه مصنوعی و بخش سیل گلستان 64 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

معاون برنامه‎ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه‎ای استان گلستان تکمیل و تجهیز شبکه‎های اندازه‎گیری آب‎های سطحی و زیرزمینی گلستان با حدود 99 درصد، طرح آبرسانی به شهر گرگان با حدود 83 درصد و طرح آبرسانی به شهرهای بندرترکمن و گمیشان با بیش از 84 درصد پیشرفت فیزیکی را از دیگر طرح‎های عمرانی این شرکت ذکر کرد.

دهقان آبرسانی به شهرهای آزادشهر، رامیان و شهرهای مسیر با پیشرفت فیزیکی 20 درصد را یکی دیگر از طرح‎های عمرانی این شرکت عنوان و خاطرنشان کرد: ساختمان سد و شبکه آبیاری و زهکشی چات (چایلی)، ساختمان سدهای قره‎سو و زرینگل، ساختمان شبکه‎های آبیاری و زهکشی قره‌سو و زرینگل و مطالعه طرح‎های تامین و انتقال آب به ترتیب بیش از 10، 82،52 و 53 درصد رشد فیزیکی دارند.  

به گفته وی، ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی گلستان در حدود 99 درصد، مطالعه و اجرای زهکشی اراضی اولویت‎دار گلستان حدود 20 درصد، علاج‎بخشی سدوشمگیر بیش از پنج درصد، ساختمان سد نرماب حدود 23 درصد، ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی نرماب کمتر از یک درصد و مرمت و بازسازی تاسیسات آبی در دست بهره‎برداری نیز 56 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

معاون برنامه‎ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه‎ای استان گلستان گفت: آبرسانی به شهرهای نوار مرزی استان، تکمیل مطالعات و اجرای طرح توسعه آب محمدآباد، تکمیل مطالعات و اجرای آبرسانی از سد نومل (کوثر) گرگان، آبرسانی به شهر کلاله و سد لاستیکی آقدکش از جمله طرح‎هایی هستند که عملیات اجرایی آنها از سال 1391 آغاز شده است./فارس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار