امام جمعه کلاله:

اقدام تکفیری های مصر دل هر انسان آزاده ای را بدرد آورد

1403-07-28 02:07:40
0
56

کشیری امام جمعه شهرستان کلاله در گفتگو با خبرنگار کلاله خبر گفت: کشتن 5 شیعه مصری توسط سلفی های تکفیری این کشور دل هرانسان آزاده ای را بدرد آورد.

 

وی افزود: براساس آموزه های دینی،مسلمان به کسی گفته می شودکه شهادتین را برزبان جاری نماید و عبارت "أشْهَدُ أَنْ لا إِلهَ إِلاّ الله وَأَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ الله" را بگوید،این مسلمان است.خون مسلمان،ناموس مسلمان و مال مسلمان محترم است.

بنا به قولی کسی مسلمان است که مردم از دست و زبانش در امان باشند.سوال اینجاست!آیا جهان اسلام وکشورهای اسلامی از دست وهابیت و سلفی ها درامان است؟

خداوند در قرآن سوره آل عمران آیه 59 می فرماید:

"إِنَّ مَثَلَ عيسى‏ عِنْدَ اللَّهِ کَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ قالَ لَهُ کُنْ فَيَکُونُ" ((به یقین داستان عیسی ( در چگونگی آفرینش ) در نزد خداوند همچون داستان آدم است که او را از خاک آفرید سپس به او گفت: ( انسان زنده ) باش ، پس شد ( به طوری که گویی می دیدی که می شود. و البته مجسمه آن در بیرون و این در رحم ساخته شد و هر دو به امر تکوینی خدا بدون پدر انسان شدند. و اگر این معنی دلیل الوهیت است پس هر دو باید اله باشند ) . ))

آیا اسلام وهابیت با روح پیامبر همخوانی دارد؟اینها کدام سنت را پرورش می دهند،سنت نبوی یا سنت شیطانی؟! پایه های سست وهابیت با کارمداوم جاسوسان استعمار در رشد و اعتلای اینها،صورت گرفت تا پیروان اسلام و امت اسلامی را مورد تفرقه قرار دهند و اختلاف داخلی را بین امت اسلامی رایج نمایند تا بتوانند به راحتی منابع سرشار کشورهای اسلامی را چپاول نمایند.سوال دیگر این است که چرا این گروه آدمخوار و وحشی دربرابر جنایات بیشمار آمریکا،انگلیس ورژیم غاصب اسرائیل در عراق ،افغانستان ،لبنان و فلسطین سکوت کرده اند و چرا به جای کمک رسانی به مسلمانان،مسلمان کشی به راه انداخته اند؟! چرا به جای کمک به مردم مظلوم فلسطین به غارت قبر رسول گرامی اسلام و بردن اشیاء گرانبهای داخل مقبره و تخریب قبور صحابه و انفجار در مساجد مسلمین روی آورده اند؟!

خداوند متعال در سوره مبارکه نساء آیه 94 می فرماید:

"يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِذا ضَرَبْتُمْ في‏ سَبيلِ اللَّهِ فَتَبَيَّنُوا وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ أَلْقى‏ إِلَيْکُمُ السَّلامَ لَسْتَ مُؤْمِناً تَبْتَغُونَ عَرَضَ الْحَياةِ الدُّنْيا فَعِنْدَ اللَّهِ مَغانِمُ کَثيرَةٌ کَذلِکَ کُنْتُمْ مِنْ قَبْلُ فَمَنَّ اللَّهُ عَلَيْکُمْ فَتَبَيَّنُوا إِنَّ اللَّهَ کانَ بِما تَعْمَلُونَ خَبيراً" ((ای کسانی که ایمان آورده اید ، هنگامی که در راه خدا ( برای جهاد ) سفر کردید خوب بررسی و تفحّص نمایید و نسبت به کسی که به شما سلام دهد و اظهار اسلام کند مگویید مؤمن نیستی ، که بخواهید ( به این بهانه او را بکشید تا ) متاع زندگی دنیا را بطلبید ، در حالی که در نزد خداوند غنیمت های فراوان است. شما نیز پیش از این چنین بودید ( به زبان اظهار ایمان می نمودید و نیز برای متاع دنیا انسان می کشتید ) تا خدا بر شما ( به ایمان واقعی ) منّت نهاد. پس باید بررسی و تحقیق نمایید ، که همانا خداوند به آنچه می کنید آگاه است. ))


کشیری ادامه داد: اگر کسی ادعای مسلمانی نیز کند کسی حق ندارد علیه او کاری کند ویا او را به قتل برساند.آیا وهابیت اینگونه با اسلام رفتار کردند؟سوال دیگر چرا جهاد و نکاح را علمای وهابی جایز می دانندو زنان مسلمان را درکنار جنگجویان وهابی و سلفی قرار می دهند که آنها با مردم سوریه بجنگند؟ افسوس و صدافسوس که آن علما،یک فتوا علیه صهیونیست ها صادر نمی کنند.الحق والانصاف که اینها باید سلفی های صهیونیستی نمامیده شوند چون اینها مزدور ابرقدرتها خصوصا رژیم سفاک صهیونیست هستند که در تصرف شهرالقصیر سوریه سلاح های بی شمار اسرائیلی از انها کشف شد.

متن بیانیه امام جمعه شهرستان کلاله

بسمه تعالی

اینجانب با قلبی شکسته و محزون از دیدن وشنیدن این جنایت هولناک و ضد بشری که دل هر انسان آزاده ای را از دیدن اینهمه شقاوت که، روی سیاه شقی ترین سفاکان تاریخ بشر را سفید کرده به درد آورده، به مردم آزاده جهان خصوصا مردم مسلمان و دوستدار اهل بیت که در روز ولادت حضرت بقیة الله الاعظم (عج) شاهد این جنایت عظمی بوده اند،تسلیت عرض نموده و این جنایت هولناک و ضد بشری را محکوم می نمایم. امیدوارم خداوند متعال به داد مظلومان و ستمدیدگان جهان برسد. انشالله

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار