بیکی:

80 کتابخانه مساجد گلستان تجهیز شدند

1403-08-01 03:08:44
0
8

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گلستان با اشاره به تجهیزات کانون های مساجد استان، اظهارداشت: امسال 80 کتابخانه مسجد مخزن دار نیز با کتاب، میز و قفسه و صندلی مجهز شدند.

 

به گزارش کلاله خبر،مهدی بیکی عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: سال گذشته نیز با تخصیص حدود 500 میلیون تومان از استانداری گلستان، کانون های مساجد استان به ملزوماتی همچون؛ میز، قفسه، صندلی، کامپیوتر، دوربین و غیره مجهز شدند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گلستان گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار نفر از جوانان عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان هستند و برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور بر سه اصل قرآن و آموزه های دینی، محوریت مسجد و کارآمد سازی استوار است و برنامه های خود را در زمینه آموزشی، پژوهشی، تجهیزاتی و غیره انجام می دهد.
 
وی افزود: باید به کارآمد سازی نیز توجه جدی شود تا یک روحیه جدی در کنار مساجد شکل بگیرد.
 
بیکی تصریح کرد: در حال حاضر 270 کانون فرهنگی و هنری مسجد مجوزدار در استان فعالیت می کنند که روز به روز در حال گسترش است و 30 درصد از کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان را اهل سنت تشکیل می دهند.
 
وی کل اعتبار کانون های مساجد در سال جاری را 650 میلیون تومان بیان کرد و گفت: سرانه نقدی هر کانون 500 هزار تومان است و مابقی اعتبارات در زمینه کانون های تخصصی هزینه می شود.
 
بیکی با اشاره به فعالیت های بخش آموزش و پژوهش، گفت: چاپ کتاب تفسیر کوتاه و اهدا به روحانیون مساجد، مشارکت در طرح قرآنی 1447، نشست های تخصصی با محور قرآن، دوره های تربیت معلم و نهج البلاغه و حدیث و احکام، اردوی آموزشی، تولید فصلنامه ها، کارگاه تبلیغی ترویجی عفاف و حجاب، کارگاه آموزشی آشنایی با فضای مجازی توسط کانون تخصصی و فراخوان ملی پژوهشی با موضوعات مختلف از برنامه های این بخش است.
 
وی ادامه داد: برگزاری هر ساله جشنواره جوانان مساجد، جشنواره قرآنی مدهامتان، تشکیل گروه های علمی و تخصصی و تبلیغات جشنواره ها، مستندسازی آثار جشنواره ها، فعالیت های فرهنگی کانون ها، بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی و فراخوان کشوری از سوی هر استان و تشکیل ستاد اوقات فراغت از برنامه های بخش فرهنگی و هنری است.
 
وی در خصوص برنامه های دیگر کانون های مساجد، افزود: حمایت از گروه های سرود، آموزش و حمایت از گروه های نمایشی در کنار مساجد، آموزش کتابداران و آموزش و ساماندهی توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در هفته کتاب، ترویج فرهنگ اقامه نماز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از دیگر برنامه ها و فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان است.
 
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گلستان با بیان اینکه کانون های مساجد استان در سه درجه یک، دو و سه قرار دارند، گفت: 70 درصد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فعال هستند و مابقی نیمه فعال هستند.
 
وی اظهارداشت: شرایط سنی خاصی برای کانون های مساجد وجود ندارد و به طور فراگیر سنین فعالیت کانون ها را سنین 12 تا 25 سال تشکیل می دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گلستان در سال جاری در رتبه بندی صورت گرفته، در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری شایسته تقدیر شناخته شد.
 
بیکی افزود: دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان جزو 10 استان برتر کشور محسوب می شود./مهر
نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار