موسوی عنوان کرد:

امسال برداشت کلزا 3 برابر سال گذشته بود

1403-07-28 02:07:20
0
74

سید حمزه موسوی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کلاله، از برداشت 3 برابر به بالای کلزا نسبت به سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

 

وی در گفتگوبا خبرنگار کلاله خبر افزود: امسال زمین های زیر کشت کلزا تقریبا دو برابر سال گذشته بود و کشاورزان توانستند از 11 هزار و320 هکتار زراعت کلزا مقداری بیشتر از 21 هزار تن کلزا برداشت کنند، در صورتی که در سال گذشته زمین های کشاورزی زیر کشت این محصول 7 هزار هکتار بود و برداشت محصول 7 هزار تن بود و میانگین برداشت 1 تن در هکتار بود.

وی اذاعان داشت: امسال برداشت کلزا را 20 هزار تن تخمین زدیم و میانگین برداشت در مزارع را 1 تن و 800 کیلوگرم در نظر گرفتیم ولی با توجه به اطلاعات بدست آمده متوجه شدیم بیشتر کشاورزان در هر هکتار 2.5 تن به بالا برداشته کلزا داشته اند و با یک حساب سرانگشتی می توان به این نتیجه رسید که مجموع برداشت این محصول در شهرستان مقداری بالاتر از 25 هزار تن است.

موسوی در پایان گفت: قیمت تضمینی خرید کلزا توسط دولت 1000 تومان در هرکیلو بود ولی در بازار آزاد تاجران کیلویی 1700 هم این محصول خریداری کرده اند و همچنین حق الزحمه کمباین ها در ایتدا در هکتار 80 کیلو بود ولی در مصوبه دیگر توسط مسئولین این مقدار به 90 کیلو رسید اما باز هم بیشتر کمباین داران بصورت توافقی با صاحبان زمین حق الزحمه خویش را دریافت نمودند.

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار