سومین مرکز اجتماع درمان محور کشور در گنبدکاووس راه اندازی می شود

1403-08-01 05:08:48
0
9

مدیرکل بهزیستی گلستان از راه اندازی سومین مرکز اجتماع درمان محور TC دولتی کشور ویژه توانمندسازی معتادان در گنبدکاووس خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه رحمانی صبح یکشنبه درحاشیه بازدید از مرکز اجتماع درمان محور TC گنبدکاووس گفت: این مرکز دولتی با هدف آموزش، درمان و توانمند سازی معتادان پس از مرحله سم زدایی و نیز تغییر نگرش و رفتار این افراد دربازگشت به جامعه حداکثر تا دو ماه آینده در این شهر راه اندازی خواهد شد.
 
وی افزود: با راه اندازی این مرکز که ظرفیت اسمی آن تا 50 نفر است و معتادان گلستان بویژه شرق این استان می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.
 
رحمانی همچنین اضافه کرد: مدت نگهداری معتادان در این مرکز 3 تا 6 ماه بوده که در این مدت یک تیم روان شناسی و پزشکی بر تغییر نگرش افراد و درکنار آن آموزش های فنی و حرفه ای نیز به آنان داده خواهد شد.
 
رحمانی با اشاره به سیاست‎های سازمان بهزیستی درخصوص پیشگیری و درمان اعتیاد در جامعه، افزود: سازمان بهزیستی تمام تلاش خود را معطوف به توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار معتادین پاک شده نموده و در این راه از همه منابع و ظرفیتهای موجود در جامعه چه استانی و چه شهرستانی استفاده خواهد کرد.
 
وی اظهار داشت: تلاش حداکثری همه مسئولان بر آن است تا از تخریب نیروی فعال کار و جوانی به وسیله معضل اعتیاد جلوگیری کنند و برای همین حمایت‎های مختلفی از سوی دولت از بخش‎های غیردولتی و سازمان‎های مردم نهاد انجام می شود.
 
مدیرکل بهزیستی گلستان همچنین با اشاره به مرکز ترک اعتیاد آزادشهر گفت: سومین مرکز ترک اعتیاد میان‎مدت در سطح شهرستان آزادشهر راه اندازی شده و پس از مراکز ترک اعتیاد «جمعیت نوید زندگی» و «شکوفاگران پاک‎اندیش گلستان» برای درمان بانوان تأسیس شده است که امیدواریم به سلامتی و پاکی خانواده و جامعه کمک کند.
نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار