مدیر مرکز مطالعه ایران معاصر در روسیه:

روحانی هرگز به جناح اصلاح‌طلب تعلق نداشته/ او رزمنده انقلاب اسلامی است

1403-08-01 09:08:44
0
51

کارشناس روس با اشاره به برداشت اشتباه غرب از رئیس‌جمهور جدید ایران، تاکید کرد حسن روحانی با اصلاح‌طلبی هیچ وجه اشتراکی ندارد و او رزمنده انقلاب اسلامی است.

 

به گزارش کلاله خبر،رجب صفروف، مدیر مرکز مطالعه ایران معاصر در مصاحبه با خبرگزاری «روس بالت» گفت: پیروزی حسن روحانی در دور اول انتخابات خبر هیجان انگیز ناگهانی بود و هیچ کارشناسی در سراسر جهان نتوانست این نتیجه انتخابات را درست حدس بزند.

وی افزود: جامعه غربی روحانی را طرفدار اصلاحات، لیبرال و کسی که می توان به او متکی شد، قلمداد می کند. با وجود این همه اشتباه این برداشت را درک می‌کنند، روحانی هرگز به جناح اصلاح‌طلب تعلق نداشته ولی از سوی دیگر، هرگز به این جریان بد و بیراه نگفته است.

این کارشناس مسائل ایران ابراز داشت: حسن روحانی با اصلاح‌طلبی هیچ وجه اشتراکی ندارد نمی توان او را به عنوان اصلاح‌طلب و چه بسا رهبر تمام «میدان لیبرال» ایران تصور کرد؛ او نماینده واقعی و طبیعی جناح محافظه‌کار است. می توان گفت که او از دیگران معتدل تر است ولی در مجموع، محصول تفکر محافظه‌کارانه و فلسفه اسلام می باشد. او فرزند و رزمنده انقلاب اسلامی است. در عین حال، او تبلور اسلام ملایم متمدن دنیوی است.

صفروف تصریح کرد که روحانی شخص فوق العاده خردمند و تحصیل کرده ای است که از توشه بزرگ تجربه کار در سمت های مختلف بالای دولتی برخوردار است و در عین حال لغایت فروتن است. او گرایش های مدرن سیاست جهانی و اوضاع بین المللی را به خوبی درک می کند. می توان او را شخصیتی محافظه‌کار معتدل و مجرب در زمینه های عملی محسوب کرد که شاید همین تعریف از همه درست تر باشد. رئیس جمهور جدید ایران تفکر حسابگرانه ای دارد و او می فهمد که باید فوراً اقتصاد را احیا کرده و سطح زندگی مردم ایران را بالا ببرد.

این کارشناس مسائل ایران درباره چشم انداز روابط تهران و مسکو در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی نیز گفت: رویارویی بین روسیه و ایران قطعاً رخ نخواهد داد. حسن روحانی روسیه را نسبتاً خوب می شناسد و به ملت روس با چشم مثبت می نگرد. او روسیه را قدرت نیرومند جهانی محسوب می‌کند و همیشه از این بابت احساس ناراحتی می کرد که روسیه که از منابع منحصر به فرد فکری و توان عظیم در بخش انرژی و سیاست، فعال نیست و جایگاه شایسته جهانی خود را به دست نمی آورد. او به دفعات گفته است که «دو کشورمان با عنایت به چشم انداز تاریخی باید در زمینه های بسیار زیادی تشریک مساعی بکنند». به گفته وی، ما ناگزیر باید با هم حداقل روابط دوستانه حسن همجواری داشته باشیم ولی بهتر است که در جهت برقراری روابط راهبردی تلاش نماییم که این کار جوابگوی نه تنها منافع دو کشور بلکه منافع تمام جامعه جهانی است./فارس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار