طی مراسمی کلید خورد؛

افتتاح طرح اوقات فراغت کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد گلستان

1403-08-01 03:08:27
0
12

طرح تابستانی اوقات فراغت کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد گلستان طی مراسمی در مرکز استان افتتاح شد.

 

به گزارش کلاله خبر،رئیس ستاد اوقات فراغت کانون‎های مساجد استان گلستان عصر امروز در مراسم افتتاحیه این طرح در مسجد صاحب‎الزمان (عج) شهرستان گرگان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خلق حماسه سیاسی از سوی مردم؛ برای رئیس‎جمهور منتخب ابراز امیدواری کرد تا در عرصه‎های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... موفق باشد و بتواند مشکلات مردم را مرتفع کند.

کار فرهنگی اگر با «منیت» پیوند بخورد تاثیرات آن بر مخاطب اثرگذار نیست

مهدی بیکی با بیان اینکه خودبینی و خودمحوری در کارهای فرهنگی سبب کاهش تاثیرات آن بر پیکره اجتماع خواهد شد، اذعان کرد: کار فرهنگی یکی از مظاهر نور است که اگر با عنصر «منیت» پیوند بخورد تاثیرات آن بر مخاطب اثرگذار نیست.

وی بر مواظبت در رفتار و کردار در اجرای کار فرهنگی تاکید کرد و افزود: اگر بخواهیم نتیجه اقدامات فرهنگی در روح و جان مخاطب رسوخ پیدا کند باید در رفتار خود نهایت دقت را داشته باشیم.

متولیان فرهنگی به عنوان خط مقدم دشمنان درونی و بیرونی محسوب می‎شوند

مسئول دبیرخانه کانون‎های مساجد گلستان با تاکید بر اینکه متولیان فرهنگی به عنوان خط مقدم دشمنان درونی و بیرونی محسوب می‎شوند، تصریح کرد: در حال حاضر با همه کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد استان، تفاهم‎نامه اوقات فراغت منعقد شده است.

بیکی با بیان اینکه مشکلات کانون‎ها تنها در بودجه و اعتبار نیست، ابراز داشت: اکثر مشکلات کانون‎های مساجد در بحث مدیریت است که باید دقت و اهتمام بیشتری در این راستا انجام شود.

وی با اشاره به اینکه کانون‎ها باید در وهله نخست از تیم مشاوره‎ای و مدیریتی قوی برخوردار شوند، افزود: کسانی که در عرصه‎های اجتماعی توانستند فعال و تاثیرگذار باشند از مراکز کوچک همچون پایگاه‎ها و مراکز بسیج فعالیت خود را آغاز کردند سپس در عرصه‎های بزرگتر صاحب نام و جلال شدند.

15 کانون تخصصی در گلستان وجود دارد

رئیس ستاد اوقات فراغت کانون‎های مساجد گلستان با ابراز نارضایتی از اینکه برگزاری جلسات هفتگی در کانون‎های مساجد دارای انسجام نیست، متذکر شد: برخی کانون‎ها هنوز چارت تشکیلاتی ندارند و خود محورانه در بحث فرهنگی کار انجام می‎دهند و انجام کارها در خلاء به خروجی مسائل کمک نمی‎کند.

بیکی با بیان اینکه 15 کانون تخصصی در گلستان وجود دارد، اظهار داشت: تشکیل یک گروه پرتحرک و قوی در برخی کانون‎ها به چشم می‎خورد اما برخی کانون‎ها نیز در این امر ناتوان مانده‎اند.

وی شکل‎گیری اتاق فکر را در برخورداری از یک کانون پویا و توانمند مهم خواند و گفت: دبیرخانه کانون‎های مساجد استان ماهانه در اتاق فکر جلسه برگزار می‎کند تا با برنامه‎ریزی مدون از بهترین نظرات در اجرای اقدامات فرهنگی بهره‎‎مند شود که این مهم باید در کانون‎های مساجد ترویج و گسترش یابد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار