با حضور معلم اخلاق راشد یزدی برگزار می‎شود؛

شانزدهمین جشنواره «پیوند آسمانی» در گلستان

1403-08-01 03:08:27
0
14

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از برگزاری شانزدهمین جشنواره «پیوند آسمانی» در مرکز استان با حضور معلم اخلاق حجت‎الاسلام محمدکاظم راشد یزدی خبر داد.

 

به گزارش کلاله خبر،

حجت‎الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خلق حماسه سیاسی و پیروزی غرورآفرین تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی برزیل اظهار داشت: به مناسبت روز ولادت حضرت علی‎اکبر (ع)، 12 زوج از سلاسه سادات، پیوند مشترک‎شان را در گلستان جشن می‎گیرند.

وی در خصوص اهداف برگزاری جشنواره «پیوند آسمانی» تصریح کرد: این مراسم با هدف ترویج سنت حسنه ازدواج آسان و با اولویت معیارهای اسلامی برگزار می‎شود.

شناسایی معیارهای اسلامی در ازدواج راهگشای مشکلات جامعه است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان به سختگیری‎های خانواده‎ها در امر ازدواج اشاره و خاطرنشان کرد: در جامعه کنونی با توجه به اینکه سختگیری در امر ازدواج افزایش یافته است شاهد افزایش سن ازدواج در جوانان هستیم و این مسائل باعث شده تا مشکلاتی اعم از فحشا و منکرات در جامعه به وجود آید.

رئوف سیدنژاد؛ افزایش آمار طلاق در جامعه را ناشی از تجملات در ازدواج عنوان کرد و افزود: ازدواج باید با شناسایی معیارهای اسلامی صورت پذیرد که ترویج ازدواج‎های ساده با الگوگیری از زندگی اهل‎بیت (ع) می‎تواند راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه امروز باشد.

وی با بیان اینکه افتتاح زائرسرای میقات‎الرضا (ع) در گلستان با حضور حجت‎الاسلام محمدکاظم راشد یزدی انجام می‎شود، ابراز داشت: ایجاد سوئیت در امامزادگان محمدبن‎جعفرصادق (ع) و محمدبن‎زید (ع) آزادشهر معروف به «آق‎امام» روز جمعه 31 خرداد سال‎جاری آماده بهره‎برداری است.

افتتاح و بهره‎برداری از 30 سوئیت در امامزاده محمدبن‎زید (ع) آزادشهر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از تلاش‎های هیئت امنای امامزادگان محمدبن‎جعفرصادق (ع) و محمدبن‎زید (ع) شهرستان آزادشهر در راستای آماده‎سازی سوئیت‎ها قدردانی کرد و بیان داشت: بهره‎برداری 30 سوئیت این شهرستان نزدیک به 300 میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

رئوف سیدنژاد خاطرنشان کرد: ایجاد زائرسرا برای سه امامزاده در گلستان پیش‎بینی شد که متاسفانه در دو امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان و امامزاده یحیی‎بن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس اقدامی صورت نگرفته است.

وی عدم اجرای زائرسرا در گرگان را در همکاری نامناسب نهادهای دولتی دانست و بیان داشت: عدم پیشرفت فیزیکی در زائرسرای گنبدکاووس نیز به خاطر عدم اعتبارات بوده است.

طرح میقات‎الرضا (ع) به دلیل عدم تزریق اعتبارات دولتی ناتمام مانده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان یادآور شد: استارت طرح میقات‎الرضا (ع) سال گذشته در گلستان کلید‎ خورد اما با توجه به تحریم‎هایی که کشور با آن مواجه بود اعتبارات دولتی تزریق نشد و اتمام این پروژه‎ها را با مشکلاتی همراه کرد.

‎شانزدهمین جشنواره «پیوند آسمانی» به همت یکی از خیرین گلستانی شرکت بازرگانی الوان، اداره اوقاف و امور خیریه گلستان و تعدادی از نهادهای استانی برگزار می‎شود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار