فرماندارکلاله:

انتخابات شهرستان کلاله تمام الکترونیکی نیست

1403-07-28 12:07:31
0
56

محمد تقی قزلسفلی فرماندار شهرستان کلاله در گفتگو با خبرنگار کلاله خبر گفت: انتخابات شهرستان کلاله بصورت تمام الکترونیکی برگزار نمی شود.

 

کلاله خبر،ابتدا پیش زمینه ای از انتخابات الکترونیکی برای شما ارائه می شود:

انتخابات الکترونیک زیر مجموعه ای از دموکراسی الکترونیک است و به معنای جایگزین کردن سیستم دستی رای گیری با سیستم های الکترونیکی رای گیری است و این امکان را به رای دهنده می دهد تا با بالاترین ضریب امنیتی ممکن و حفاظتی ، رای خود را به صورت الکترونیکی ارایه کند.

 در انتخابات الکترونیکی مراحل رای دادن ، شمارش و اعلام آراء به صورت کاملاً مکانیزه الکترونیکی و با کمک کامپیوتر انجام می شود.

 برگزاری انتخابات الکترونیکی در کشورهای پیشرفته دنیا از آن جهت مورد توجه قرار گرفته است که اتلاف وقت زیاد از عوامل اصلی کاهش مشارکت مردم در تعیین سرنوشتشان است ، لذا دولت مردان خواسته اند از این طریق با استفاده از فضاهای مجازی و رایانه ای و صرف حداقل وقت در انتخابات ، مانع از کاهش سرسام آور مشارکت مردم در انتخابات شوند.

در همین راستا فرماندار کلاله جزئیاتی از نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان ارائه کرد،وی گفت: در هر شعبه اخذ رای چند کامپیوتر متصل به شبکه آنلاین وجود دارد که رای دهندگان محترم ابتدا باید برای ثبت مشخصات خویش به این قسمت مراجعه نمایند و در پی آن تعرفه و برگ رای خویش را دریافت خواهند کرد و بصورت دستی رای خود را نوشته و در صندوق آرا می اندازند.

وی افزود: کار شمارش آرا سریعا بعد از پایان زمان رسمی انتتخابات شروع خواهد شد.

یادآور می شویم که در شهرستان کلاله 127 شعبه اخذ رای مهیا شده است و از این بین 1 شعبه بصورت سیار می باشد.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار