مدیر کل کتابخانه های عمومی گلستان:

سرانه مطالعه گلستانی ها 81 دقیقه است

1403-07-28 12:07:25
0
69

صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کلاله سید حسین علوی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گلستان گفت: در سال 88 سرانه مطالعه گلستانی ها 59 دقیقه بود و در سال 90 این مقدار به 81 دقیقه رسید.

 

به گزارش کلاله خبر،صبح امروز جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی گلستان در سالن اجتماعات فرمانداری کلاله تشکیل شد،در این جلسه علوی سخنان خویش را با طرح این سوال که چگونه می توان در آینده کتاب را در سبد کالای مردم قرارداد؟ شروع کرد.

وی با بیان اینکه در سال 88 سرانه مطالعه گلستانی ها 59 دقیقه در روز بوده گفت: این سرانه در سال 90 به 81 دقیقه رسید و این شامل مطالعه مقالات ،روزنامه ها،کتاب های درسی و مطالب اینترنتی می باشد و این روند رو به رشد است. وی افزود باید فرهنگ کتابخانی را در بین مردم نهادینه کرد این مهم هم جز با سعی و تلاش مسئولین ذیربط میسر نمی شود،مسئولین می توانند با ایجاد کتابخانه ای کوچک در محل کار خویش بعنوان جزئی از جامعه نقش بزرگی در پیشبرد فرهنگ کتابخانی در جامعه داشته باشند.

کتابخانه شهرفراغی 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

کاظمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کلاله از پیشرفت 95 درصدی کتابخانه عمومی شهرفراغی خبر داد.

وی افزود: مراحل ساخت و ساز این کتبخانه به اتمام رسیذه است و در حال حاضر از نظر تاسیساتی باید مجهز شود که این امر در آینده نزدیک محقق می گردد.

علی مجاهدی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در ادامه گفته های کاظمی اضافه کرد: شهرستان کلاله دارای 4 کتابخانه عمومی می باشد که در دهنه،تمرقره قوزی و شهرهای کلاله و فراغی قرار دارند،البته خود شهرکلاله با تکمیل کتابخانه شماره 2  دارای دو کتابخانه می شود که روند ساخت این بنا با ذریافت بودجه اولیه پیشرفت فراوانی داشت و در حال حاضر روند ساخت وساز بدلیل نبود بودجه متوقف شده است.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که بتوانیم کتابخانه های شهر کلاله و فراغی را تکمیل و جهت بهره برداری آماده سازیم و جهت جذب نیرو برای این مکانها اقدامات لازم انجام گردیده است و افرادی برای به عهده گرفتن مسئولیت ،جهت سیر مرحل گزینشی معرفی گردیده اند.

محمد تقی قزلسفلی فرماندار کلاله نیز در پایان با شنیدن نقطه نظرهای افراد حاضرگفت: ما باید برای نهادینه کردن و جا انداختن فرهنگ کتابخوانی دربین افراد جامعه باید ابتدا از خود شروع کنیم چرا که ما می توانیم سرمشق دیگران باشیم.وی افزود مسئولین شهرستان می توانند پیش قدم در این امر مهم باشند و با ثبت نام در مرکز کتابخانه های عمومی باعث فرهنگ سازی این موضوع در بین کارمندان خویش شوند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار