551 شي ء تاريخي و فرهنگي در گلستان كشف شد

1403-08-01 03:08:49
0
11

فرمانده يگان حفاظت ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان گفت: 551 شي ء تاريخي و فرهنگي از ابتداي سال گذشته تاكنون در گلستان كشف شد.

 

به گزارش کلاله خبر،

سرهنگ "علي اصغر عقيلي" صبح دیروز در مصاحبه با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اعلام اين خبر گفت: از ابتداي سال 91 تا كنون 551 قلم شي ء‌ تاريخي و فرهنگي در استان كشف و 9 باند حفاري غيرمجاز نيز منهدم شد.

وي گفت: در اين مدت 52 نفر از حفاران غيرمجاز در حين حفاري و خريد و فروش اشياء تاريخي و فرهنگي دستگير شده و تحويل مقامات قضايي شدند.

فرمانده يگان حفاظت ميراث فرهنگي گلستان همچنين گفت: دراين راستا مأموران يگان حفاظت ميراث فرهنگي با سركشي هاي مداوم و پي در پي ضمن حفاظت از آثار ارزشمند تاريخي و فرهنگي متخلفان و متجاوزان را شناسايي كرده و در پاسداري هر چه بيشتر از مواريث اين استان همت مي گذارند.

وي افزود: برابر ماده 566 قانون مجازات اسلامي هر كس نمونه تقلبي آثار فرهنگي ، تاريخي اعم از ايراني و خارجي را به جاي اثر اصلي بسازد و يا آن را به قصد عرضه، قاچاق و يا فروش معرفي، حمل يا نگهداري يا با آگاهي از تقلبي بودن اثر تاريخي خريداري كند به حبس از 91 روز تا 6 ماه و جزاي نقدي معادل نصف ارزش اثر اصلي با اخذ نظر كارشناس ميراث فرهنگي محكوم مي شود.

سرهنگ عقيلي اظهار اميدواري كرد با شناسايي و دستگيري سود جويان و قاچاقچيان اشياء تاريخي اين استان و ضبط و كشف آثار و اشياء بدلي در اين استان شاهد حفظ مواريث تاريخي غني و تمدن و فرهنگ اصيل اين سرزمين باشيم.

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار