حوادث:

جدال خونین دزد و پلیس در بنز الگانس

1403-08-01 07:08:32
0
11

پسر خلافکاری که به اتهام قتل عمد یک سرباز وظیفه بازداشت شده است دیروز در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

 

به گزارش کلاله خبر،شامگاه بیست‌وهشتم مرداد ۱۳۸۹ افسران گشت اداره آگاهی تهران بزرگ در خیابان «محمدعلی جناح» به یک پسر ۱۹ ساله مشکوک شدند و ایست دادند. سپس ماموران در بازرسی بدنی «عباس- ش» یک قبضه چاقو به دست آوردند و این پسر را سوار بنز الگانس ناجا کردند. در آن بین «عباس» برق‌آسا پشت فرمان بنز الگانس نشست و پایش را روی پدال گاز گذاشت. همان موقع سرباز وظیفه «وحید- م» از شیشه سمت چپ وارد بنز شد و سعی کرد مانع حرکت این خودرو شود. «وحید» اما به گاردریل خورد و جان سپرد.

سه روز از این ماجرا گذشته بود که «عباس- ش» در تهران بازداشت شد و کشتن سرباز وظیفه را گردن گرفت. به دنبال بازسازی صحنه جرم، کیفرخواست صادر و به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در نخستین نشست رسیدگی به این ماجرا که چهاردهم آبان ۱۳۹۰ به ریاست قاضی «محمدسلطان همتیار» تشکیل شد، ابتدا نماینده وقت دادستان تهران، کیفرخواست را خواند. سپس پدر و مادر داغدار در جایگاه ویژه ایستادند و برای «عباس- ش» که سه‌فقره پیشینه کیفری- از جمله دستبرد- در پرونده سیاه‌اش داشت اشد مجازات خواستند.

نوبت دفاع به پسر خلافکار که رسید، گفت: عصر بیست‌وهشتم مرداد ۱۳۸۹ مواد مخدر مصرف کرده بودم و حال طبیعی نداشتم که سوار یک تاکسی شدم. بین راه بر سر کرایه ماشین با راننده درگیر شدم و او مقابل بنز ناجا توقف کرد. من به محض دیدن پلیس دستپاچه شدم و فرار کردم اما خیلی زود دستگیر شدم. من بدون آنکه دستبندی در دست داشته باشم داخل بنز الگانس نشستم و افسر پلیس و سرباز وظیفه سرگرم بازرسی بدنی شدند.

«عباس- ش» ادامه داد: در یک فرصت مناسب پشت فرمان بنز نشستم تا هر طور شده فرار کنم اما افسر وظیفه، مانع شد. او از پنجره سمت راننده، فرمان را به دست گرفته بود و می‌خواست وارد ماشین شود اما نمی‌دانم چطور شد که به بیرون افتاد.

در پایان آن نشست، هیات قضایی به اتفاق آرا «عباس- ش» را به قصاص نفس (اعدام با طناب دار)، سه سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد. رای اما به خاطر ایراد قضایی در شعبه هفتم دیوان عالی کشور تایید نشد و به شعبه ۷۴ دادگاه کیفری پایتخت برگردانده شد.

در تازه‌ترین نشست رسیدگی به این ماجرا که دیروز به ریاست قاضی «محمدسلطان همتیار» و با حضور چهار مستشار تشکیل شد، ابتدا نماینده دادستان، کیفرخواست را خواند.

«شریفی» اظهار داشت: با توجه به مدرک‌های موجود برای «عباس- ش» تقاضای اشد مجازات دارم.

سپس یکی از ماموران ناجا که شاهد ماجرا بود در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: سرگرم بازرسی بدنی راننده تاکسی بودم که ناگهان بنز الگانس ناجا به حرکت درآمد. سپس «وحید» مانع فرار متهم شد اما این پسر خشن، سرباز وظیفه را به گاردریل کوبید.

نوبت دفاع به «عباس- ش» که رسید، گفت: می‌خواستم هر طور شده فرار کنم و وقتی آن سرباز از پنجره بنز آویزان شد پایم را روی پدال گاز گذاشتم. باور کنید سرعت زیادی نداشتم و نمی‌خواستم جان آن سرباز را بگیرم.

در پایان این نشست، هیات قضایی با اعلام تنفس وارد شور شد تا رای صادر کند./تابناک

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار