اخبار اجتماعی:

خودکشی و طلاق حرف اول را در شهرستان کلاله می زند

1403-07-28 12:07:25
0
61

این روزها خودکشی افراد نقل هرمحفل شده و جدایی زوجین ازهم،غیرمنتظره و شوک برانگیز نیست،چرا که در شهرستان کلاله خودکشی و طلاق حرف اول را می زند.

 

به گزارش کلاله خبر،در چند ماه گذشته از سال 92 و دو ماه قبل از سال جاری 4 مورد خودکشی منتهی به مرگ داشتیم که میتوان به خودکشی جوانی با قرص گندم ،خودکشی دختری 18 ساله بنام (ف-د) با قرص،حلق آویزکردن زنی متاهل و خودسوزی مرد30 ساله ای بنام (ع-ک) که هر کدام به دلایل خاص خود بوده اشاره کرد.

واین موضوع برای شهرستان و حتی استان گلستان به عنوان یک معضل اجتماعی شناخته شده وشاید هم خود شما خبرداشته باشید که استان گلستان در زمینه خودکشی در کشور حرفی واسه گفتن دارد و اگر در رتبه 1 نباشد حتما رتبه 2 را بخود اختصاص می دهد.

اگر ریشه یابی شود متوجه می شوید دلیل این خودکشی ها یکی از این موارد می تواند باشد،مشکلالت اقتصادی،ازدواج های اجباری، اعتیاد،وبی اعتنایی خانواده ها به خواسته فرزندان که هر کدام می تواند عامل خودکشی افراد فوق باشد.

در دین اسلام خودکشی حرام و گناه می باشد نظر شما را به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) جلب می کنیم:

رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود: «مَنْ قَتَلَ نَفْسَهُ بِشَي ءٍ مِنَ الدُّنيا عُذِّبَ بِهِ يَوْمَ الْقِيامةِ؛(4) كسي كه بوسيله چيزي از دنيا خودكشي كند، در روز قيامت بوسيله همان چيز عذاب خواهد شد.»

آمار طلاق در شهرستان رو به افزایش است.

یکی دیگر از معضلات اجتماعی پیش روی شهرستان افزایش آمار طلاق است که این موضوع،موضوع اصلی دهمین جلسه فرهنگی شهرستان را بخود اختصاص داد.در این جلسه حجت الاسلام والمسلمين کشيري امام جمعه و رئيس شورا در سخنان مبسوطي به معضل افزايش آمار طلاق در جامعه و تبعات آن پرداختند . ايشان ضعف ايمان،روابط غير شرعي پيش از ازدواج ،ازدواج هاي خياباني ،ايجاد فاصله بين جوانان و مساجد ،گسترش استفاده نا مناسب از تلفن همراه و ماهواره را از عوامل موثر در گسترش طلاق در جامعه دانستند.

درزمینه برخورد با این معضل در شهرستان کلاله  توسط نهادهای مختلف شهرستان اقدامات مناسب و شایسته ای انجام گرفته شده که می توان به مشاوره های قبل از ازدواج اشاره کرد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار