گنبد، آزادشهر و کلاله سه شهر اول استان در بحث مناسب سازی معابر هستند

1403-08-01 03:08:31
0
8

وجود معابر نامناسب و غیر استاندارد، تردد معلولان را در شهرهای گلستان سخت کرده است بطوری که این قشر برای حضور در سطح شهر با موانع زیادی مواجه هستند.

 

به گزارش کلاله خبر،علیرضا عباس زاده مدیرکل دفتر فنی استانداری گلستان در پاسخ به اینکه آیا در مجموع روند بازسازی معابر برای حضور معلولان و سالمندان راضی کننده است، گفت: در مجموع مکانها و معابر با استاندارد سازی فاصله دارند، هر چند در گرگان این روند خوب است ولی عمدتا در این زمینه با استانداردها فاصله داریم.

 
رضا پور رئیس هیئت مدیره انجمن معلولان گلستان نیز می گوید: گنبد، آزادشهر و کلاله سه شهر اول استان در بحث مناسب سازی معابر هستند و با توجه به اینکه ایران به جامعه سالمندان نزدیک می شود باید در مناسب سازی جامعه شهری فعالیت بیشتری صورت گیرد و  اگر امروز به این کار توجه شود در واقع در آینده به خودمان کمک کرده ایم.
 
وی اظهار داشت: هدف از طراحی مناسب سازی مبلمان شهری را کمک به جانبازان، بانوان باردار،  سالمندان و معلولان جسمی و حرکتی است و همانطور که به آینده فرزندان خود علاقمندیم باید بفکر سلامتی خود و جامعه باشیم.
 
رضا پور یادآورشد: در ماده 2 قانون اساسی برای احداث و طراحی ساختمان، به صراحت تصریح شده است، گفت: رمپ استاندارد هفت درصد از شیب زمین را در بر می گیرد.
 
رئیس انجمن معلولان استان گلستان بیان داشت: متاسفانه طراحی خوبی در سطح استان برای تردد معلولان نداریم و در نقاط مختلف استان برای جلوگیری از تردد موتورسواران موانعی قرار داده شد که این امر تردد معلولان را با مشکل مواجه کرده است.
 
روند کند مناسب سازی معابر گلستان برای معلولان درحالیست که در برخی شهرها از جمله آزادشهر برای حضور این قشر برنامه هایی در دست اجراست./مهر
نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار