فرماندار کلاله:

200 هکتار از مراتع ملی شهرستان کلاله برای کاشت زیتون مهیا شده است

1403-07-28 12:07:39
0
59

محمد تقی قزلسفلی فرماندار کلاله در همایش بزرگ زیتون کاران استان گلستان که در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد،از آزاد سازی 200 هکتار از مراتع ملی شهرستان کلاله برای کاشت زیتون خبر داد.

 

به گزارش کلاله خبر،وی افزود در حال حاضر در شهرستان کلاله 1250 هکتار باغ زیتون داریم که از این میان 400 هکتار آن در شرف برداشت است می باشد.

فرماندار گفت: با ایجاد هرهکتار باغ زیتون 1 نفر بصورت دائمی و 3 نفر بصورت نیمه وقت به کارمشغول می شوند و بعد از باغ کاری 50 هکتار روستای تمرقرهقوزی اینبار نوبت روستای سیدلر شهرستان است که 200 هکتار از مراتع آزاد شده به زیر کشت زیتون برود.

شیری نماینده باغداران زیتون شهرستان در سخنرانی خود گفت: هزینه احداث یک هکتار باغ زیتون 1 میلیون تومان تخمین زده می شود و تاکنون 1500 هکتار از مراتع و ارضی ملی جهت کاشت زیتون شناسایی شده که این هم همت مسئولین را می طلبد که این مراتع را جهت کاشت زیتون آزاد سازی کنند.

وی افزود در حال حاضر چند مشکل برای باغداران جهت کاشت زیتون وجود دارد که متوان به مکانیزه نبودن برداشت محصول، نداشتن بیمه ای پاسخگو و نداشتن سرمایه درگردش باغداران اشاره کرد.

به گزارش کلاله خبر،در انتهای این همایش از تعدادی از مسئولین استانی و شهرستانی جهت همکاری در ایجاد زیرساخت های مناسب در این عرصه،تقدیر و تشکر بعمل آمد و لوحی تقدیری جهت یادبود به آنان اهدا شد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار