در جمع خبرنگاران عنوان شد:

اجرای 65 پروژه آبرسانی روستایی/ 79 روستای گلستان بی آب هستند

1403-06-26 08:06:42
0
102

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان در خصوص پروژه های آب رسانی گفت: تعداد کل پروژه های در دست اجرا ا 65 پروژه و تعداد روستاهای هدف 739 روستا است که میزان پیشرفت فیزیکی آنها 30 درصد است.

 

بهزاد هرمزی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در آبفار گلستان افزود: آب بعنوان یکی از مواد غذایی بخش عمده ای از نیازهای غذایی ما را تامین کرده می تواند بدن را در مقابل بسیاری از بیماری ها مقاوم کند و باتوجه به اینکه 97.5 در صد از سطح کره را آب تشکیل می دهد اما فقط کمتر از یک درصد آن شرین و قابل مصرف است که باید از این منابع طوری استفاده کرد تا به آیندگان آسیبی وارد نشود. 

هرمزی تصریح کرد: مصرف سالیانه آب در کشور بالغ بر 9 میلیارد متر مکعب است که این مقدار 71 درصد از منابع تجدید شونده را شامل می شود در حالی که کشور هایی که بیش از 40 درصد منابع خود را استفاده می کنند و به عنوان کشورهای در بحران شدید قلمداد می شوند.
 
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان در خصوص گزارش عملکرد اداره نگهداری و توسعه در سال 91 افزود: رفع حوادث و اتفاقات بر روی شبکه و انشعابات 22 هزارو 648 مورد، کنترل و رفع سر ریز مخازن ( تعمیر و تعویض فلوتر) 185 مورد، مرئی سازی شیرآلات 12 دستگاه، لایه روبی و لوله گذاری چاه ها 9 حلقه، تعمیر وتعویض شیرآلات 108 دستگاه است.
 
وی در خصوص توانمندی های استان اظهارداشت: استان گلستان دارای 5 باب آزمایشگاه ثابت است و علاوه بر آزمایشگاه فعال دارای آزمایشگاه سیار هم هستیم که در زمان بحران وارد عملیات می شود.
 
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان تصریح کرد: هرساله 110تن مواد گند زدایی انجام می شود که این کار با همکاری بهورزان کلرسنجی استفاده می شود
 
بهره‌مندی 74 درصد روستاهای گلستان از آب شرب
 
معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان گفت: 74.9 درصد روستاهای استان تا پایان سال 1391 از آب شرب بهره‌مند شدند
 
قاسم محمدنژاد اظهار داشت: درصد بهره‌مندی روستاهای استان گلستان از آب شرب در سال‌های 1388، 1389 و 1390 به ترتیب 67.6، 69.4 و 71.9 درصد بود.
 
وی افزود: روستاها با توجه به بهره‌مندی از آب شرب به سه سطح یک، دو و سه تقسیم می‌شود.
 
معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان خاطرنشان کرد: به روستاهائیکه که از آب شرب برخوردار بوده و نواقص تأسیسات آبرسانی آنها کمتر از 30 درصد باشد، روستاهای سطح یک می‌گویند.
 
محمدنژاد ادامه داد: روستاهای سطح دو به روستاهایی گفته می‌شود که از آب شرب برخوردار بوده و نواقص تأسیسات آبرسانی آنها بین 30 تا 70 درصد باشد و روستاهای فاقد آب شرب در سطح سوم قرار می‌گیرند.
 
معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان گفت از حدود پنج سال گذشته آب شرب استحصالی از چاهها با کاهش کیفیت مواجه شده است، علت آن را برداشت بی‌رویه سفره‌های آب زیرزمینی عنوان کرد.
 
79 روستا فاقد آب شرب هستند
 
محمدنژاد تعداد روستاهای فاقد آب استان گلستان را تا پایان سال 1388، 159 روستا و تا پایان سال‌های 1389، 1390 و 1391 را به ترتیب 118، 105 و 79 روستا برشمرد.
 
وی ادامه داد: شهرستان‌های آزادشهر،کردکوی و گالیکش یک روستای فاقد آب شرب و شهرستان‌های مینودشت و گرگان به ترتیب دو و چهار روستای فاقد آب شرب دارند
 
معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان افزود: تعداد روستاهای فاقد آب شرب شهرستان‌های رامیان و کلاله 9 روستا و گنبدکاووس 23  و مراوه تپه 29 روستا است.
 
به گفته محمدنژاد، تمامی روستاهای شهرستان‌های گمیشان، علی‌آبادکتول، بندرترکمن، بندرگز و آق‌قلا دارای آب شرب هستند./مهر
نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار