فرماندارکلاله:

ایجاد یک نمایندی اوقاف در کلاله یکی الزامی است

1403-07-28 10:07:25
0
60

فرماندار کلاله راه اندازی نمایندگی اواقاف و امور خیریه را در این شهرستان با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی ضروری دانست.

 

به گزارش کلاله خبر،محمد تقی قزلسفلی صبح شنبه در جلسه شورای اداری اوقاف استان در بقعه خالد نبی شهرستان افزود: اکنون این شهرستان زیر نظر اوقاف گنبدکاووس اداره می شود که با توجه به بعد مسافت و لزوم تبدیل بقاع به قطب فرهنگی نیاز است تا نمایندگی اوقاف و امور خیریه به صورت مستقل در این شهرستان راه اندازی شود.

وی با اشاره به وجود بقاع متبرکه از جمله بقیعه خالد نبی در این شهرستان گفت: این بقعه در جذب گردشگر و زائر در راستای طرح آرامش بهاره نقش موثری داشته است و روزانه سه هزار زائر از این امامزاده که در یک منطقه کوهستانی قرار دارد، دیدن کرده اند.
 
وی با اشاره به چهار سفر استان به شهرستان و بازدید از بقعه خالد نبی گفت: برای رفع مشکلات این امامزاده از جمله آسفالت شش کیلومتر از مسیر، تامین سرویس بهداشتی، آب شرب، مشارکت در واگذاری 200 هکتار از اراضی اطراف بقعه از طریق منابع طبیعی تصمیم گیری و وعده داده شده است.
 
در این جلسه با تاسیس نمایندگی اوقاف و امور خیریه در کلاله موافقت و مقرر شد نسبت به جذب نیروی بومی برای راه اندازی این اداره اقدام شود و فرمانداری نیز محل مناسب برای استقرار این نمایندگی را تامین کند./مهر
نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار