طرح زهکشی قره سو - زرینگل از بزرگترین پروژه های آبیاری گلستان است

1403-06-29 04:06:47
0
82

مدیرعامل آب منطقه ای گلستان گفت: پروژه شبکه آبیاری و زهکشی قره سو - زرینگل  یکی از بزرگترین پروژه های شبکه آبیاری و زهکشی استان است.

 

به گزارش کلاله خبر،ایرج حیدریان صبح شنبه در جلسه بررسی این پروژه زهکشی افزود: این طرح با هدف بهبود و توسعه اراضی کشاورزی، بالا بردن راندمان انتقال و توزیع آب، بهره وری بهینه از آب موجود، پیاده سازی الگوی کشت مناسب، توسعه صنعت توریسم و گردشگری،پرورش ماهی و ایجاد اشتغال پایدار اجرا می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان از امضاء تفاهم نامه اولیه مالی بین این شرکت و بانک توسعه اسلامی برای اجرای شبکه آبیاری و  زهکشی قره سو – زرینگل خبر داد.
 
حیدریان گفت:طی جلساتی که با حضور کارشناسان و مدیران شرکت مدیریت منابع آب ایران،شرکت آب منطقه ای گلستان،اقتصاد و دارایی و هیئت اعزامی بانک توسعه اسلامی برگزارشد، در نهایت تفاهنامه اعطای وام به مبلغ 90 میلیون یورو، جهت اجرای پروژه شبکه آبیاری و  زهکشی قره سو – زرینگل به شرکت آب منطقه ای گلستان امضاء شد.
 
وی در ادامه با اشاره به روند اعطای این وام و بازدید هیئت اعزامی از طرح سد و شبکه قره سو-زرینگل گفت: با اخذ این وام، مناقصات انتخاب پیمانکار و مشاور طبق برنامه پیش بینی شده انجام خواهد گرفت و عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک آغاز می گردد.
 
حیدریان گفت: سطح این شبکه که در قالب وام بانک توسعه اسلامی اجرایی می شود بالغ بر 16 هزار هکتار است که در شمال غربی شهرستان علی‎آبادکتول قرار دارد.
نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار