رجبی:

«مختومقلی فراغی» به اهل بیت (ع) ارادت داشت + گزارش تصویری از دویست و هشتادمین سالگرد تولد مختوم قلی فراغی

1403-07-03 01:07:20
0
54

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «مختومقلی فراغی» در مورد کرامات اهل بیت (ع) شعر می‌سرود، گفت: این شاعر شهیر ایرانی ترکمن به اهل بیت (ع) ارادت داشت.

 

به گزارش کلاله خبر،عبدالکریم رجبی عصر دیروز در مراسم نکوداشت دویست و هشتادمین سالروز ولادت «مختومقلی فراغی»، شاعر مشهور ایرانی ترکمن در آرامگاه وی واقع در روستای «آق تقای» مراوه‌تپه اظهار داشت: «مختومقلی فراغی» نه تنها یک شاعر ترکمن بلکه یک شاعر ملی و بین‌المللی بود.

وی افزود: اشعار این شعار ایرانی ترکمن سرشار از حماسه، ظلم‌ستیزی و مقاومت بوده و در برخی کشورها به خصوص آسیای میانه به عنوان یک مرجع در سبک زندگی مردم شناخته می‌شود. 

مختومقلی فراغی توفیقات زیادی در اتحاد بین ترکمن‌ها داشت

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «مختومقلی فراغی» در بحبوحه جنگ‌های قبیله‌ای تلاش داشت با اشعار حماسی مردم را به وحدت و ایستادگی در برابر جور زمانه دعوت کند.

رجبی تاکید کرد: این شاعر شهیر ایرانی ترکمن موفقیت زیادی در ایجاد اتحاد و انسجام در مناطق ترکمن‌نشین کشور داشت.

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور در 24 خردادماه 1392 خواستار حضور پرشور مردم در این انتخابات شد.

انتخابات آینده باید نماد خلق حماسه سیاسی باشد

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد ملت فهیم ایران در این انتخابات یک مشت محکم بر دهان استکبار زده و «نه بزرگ» به یاوه گویان بگویند.   

رجبی بر توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری در انتخابات نامزدهای اصلح تاکید کرد و افزود: چشم همه دوستان و دشمنان اسلام به انتخابات 24 خرداد ماه آینده است.

به گفته وی، انتخابات آینده صرف نظر از انتخاب فرد یا افراد خاصی باید به نماد خلق حماسه سیاسی توسط ملت ایران تبدیل شود. 

لازم به ذکر است در این مراسم استاندار گلستان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، سفیر جمهوری ترکمنستان در جمهوری اسلامی ایران، دبیر دوم سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در ایران، یک هیئت در حدود 100 نفر از کشور ترکمنستان، برخی از فرمانداران و مدیران کل استانی و شهرستانی، نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی و روحانیون اهل سنت حضور داشتند.

گزارش تصویری از آیین گرامی داشت دویست و هشتادمین سالروز تولد مختومقلی فراغی در روستای آق تقه ی قدیم و بر سر مزار آن شعار بزرگ ترکمن .

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار