بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی گرگان:

کارنامه مسئولان دانشگاه‌کشاورزی‌گرگان سنخیتی با منویات رهبری ندارد

1403-07-03 01:07:20
0
39

بسیج‌دانشجویی‌دانشگاه‌علوم‌کشاورزی‌گرگان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: کارنامه اجرایی مسئولان دانشگاه مملو از برنامه‌هایی است که هیچ سنخیتی با منویات رهبری ندارد.

 

به گزارش کلاله خبر،شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در پی عدم صدور مجوز از سوی مسئولان این دانشگاه برای فعالیت های سیاسی و خلق حماسه سیاسی؛ که از مطالبات رهبر معظم انقلاب  در آستانه انتخابات است، بیانیه ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده است:

متاسفانه مسئولان دانشگاه صرفا دایه ولایت مداری دارند و کارنامه اجرایی شان مملو از برنامه هایی است که هیچ سنخیتی با منویات و رهنمودهای رهبر انقلاب ندارد. مخالفت های مکرر در برابر برنامه های بسیج دانشجویی، نشان دهنده خط فکری حقیقی مسئولان به اصطلاح ولایتمدار است.

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان همواره پیشرو در برگزاری جلسات آزاد اندیشی و دعوت از احزاب و جناح های مختلف سیاسی فرهنگی کشور در دانشگاه بوده است که در سال های اخیر بیشترین برنامه های عمومی را در سطح دانشگاه برگزار کرده است.

در این ترم هم در راستای تحقق حماسه سیاسی- که تاکید صریح رهبر معظم انقلاب و شعار پر شعور امسال بوده- و افزایش مشارکت آگاهانه دانشگاهیان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، کار ویژه و اصلی خود را در این وهله مهم بصیرت افزایی جامعه دانشگاهی تنظیم کرده است.

اکنون با توجه به اظهارات مسئوان وزارت علوم مبنی بر ایجاد شور و نشاط سیاسی در دانشگاه ها جهت خلق حماسه سیاسی در پرتو یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جای بسی تعجب است که باوجود پیگیری های مداوم این تشکل جهت برگزاری تریبون آزاد و قبول دعوت از سوی صدا و سیمای گلستان، متاسفانه برای چندمین بار شاهد لغو برنامه ها از سوی مدیران دانشگاه و جلوگیری حراست از ورود میهمانان بوده ایم.

بسیج دانشجویی با توجه به پیگیری های مکرر و طی کردن روند قانونی و سیکل اداری دانشگاه اعم از دریافت مجوز از سوی شورای نظارت بر تشکل ها و حراست دانشگاه، شاهد لغو مجوزهای اعطایی از سوی نهادهای اعطا کننده مجوز بوده است.

جای بسی تعجب است که مسئولان اصولگــرا! عدالت و آزادی سیاسی را صرفا برای جریانات فکری می دانند و پرونده آنها در کشور در پرتو برنامه هایی همچون 18 تیر و فتنه88 روشن است و شکی در عناد آنها با خط روشن ولایت فقیه نیست.

در فضای مدیریتی مدیران دولت مهروزی و عدالت گستری، فعالیت های دانشجویان ولایتمدار همیشه با موانع گسترده مواجه بوده است که در این نوشتار فرصت بیان آنان نیست.

بنابراین ما انتظار داریم که مدیریت دانشگاه با کادر فرهنگی خود و عموم دانشگاهیان همراه شده و در خلق این حماسه سیاسی، به جای سنگ اندازی بر سر راه جنبش دانشجویی انقلابی و پیرو خط امام و واهمه داشتن از حرف های مطروحه در جلسه، همانطوری که همیشه به جنبه های علمی دانشگاه توجه داشته اند، به این عرصه بسیار مهم فرهنگ و سیاست که به تعبیر بزرگان، فضای تنفس آدمی را ماند، وقع بیشتری نهاده و مانند سایر دانشگاه های اصلی کشور که نقش جریان ساز دارند، پشتوانه ای استوار و محکم برای همه تشکل ها بوده و به رسالت خطیر خود با نیت خالص عمل کند.

در آخر این جمله سکاندار وزارت علوم را خدمت مسئولان دانشگاه یادآور می شویم که: فعالیت‌های انتخاباتی هم باید به صورت فعال برگزار شود./خبرگزاری دانشجو

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار