فاضلیان:

شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در گلستان تشکیل شد

1403-06-29 04:06:42
0
88

رئیس کل دادگستری استان گلستان و رئیس شورای پیشگیری از جرایم انتخاباتی گفت: در همه حوزه های قضایی یک شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادسراها و یک شعبه نیز در دادگستری های استان فعال شده است.

 

به گزارش کلاله خبر،احمد فاضلیان صبح پنجشنبه در نشست حوزه های قضیی استان افزود: همچنین شوراهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی نیز در همه حوزه های قضایی استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به صدور و ابلاغ بخشنامه ممنوعیت استفاده از بیت المال برای تبلیغات انتخاباتی به همه دستگاه های دولتی گفت : افرادی که مفاد این بخشنامه را نادیده بگیرند متخلف شناخته خواهند شد.
 
فاضلیان از برگزاری جلسات توجیهی با روسای ستادهای انتخاباتی و کاندیداها در آینده نزدیک خبر داد و افزود : به محض تایید نهایی کاندیداها از سوی مراجع ذیصلاح ، این نشست ها به منظور توجیه نامزدها و اعضای ستادهای آن ها برای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی برگزار می شود.
 
وی با بیان این که دستگاه قضایی همه اقدامات انتخاباتی را به دقت رصد می کند گفت : امیدواریم با کمک همه دستگاه ها ، زمینه حضور حماسی مردم در پای صندوق های رای را فراهم کنیم.
 
رئیس کل دادگستری استان گلستان همچنین در نشست فعالان امور خانواده  ، با بیان این که متاسفانه امور مربوط به خانواده متولی واحد ندارد  گفت :  50 درصد ناهنجاری های جامعه ، ریشه در خانواده دارد که اگر بتوانیم این بخش را ساماندهی کنیم از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه جلوگیری می شود.
 
فاضلیان با اشاره به این که آموزش های منسجم ، هدفمند و کاربردی در سطح استان برای خانواده ها وجود ندارد افزود : بنیاد صیانت از خانواده به منظور جلوگیری از موازی کاری ها و تجمیع فعالیت های آموزشی و حمایتی در این بخش تشکیل می شود.
 
وی با بیان این که بنیاد صیانت از خانواده  وابسته به دولت نیست گفت : سازمان های مردم نهاد و دستگاه های فعال در زمینه خانواده به عنوان اعضای هیئت امنای این بنیاد انتخاب و دستگاه قضایی نیز صرفا وظیفه نظارت را برعهده خواهد داشت.
 
وی تصریح کرد : ساماندهی واحدهای مشاوره ، کاهش مشکلات خانواده ، حمایت از اقشار آسیب پذیر ، انجام پژوهش های علمی و کاربردی در حوزه خانواده و افزایش شعب این بناد در مساجد از مهم ترین برنامه های این بناید در استان خواهد بود.
 
فاضلیان افزود : هیات امنای این بنیاد معرفی شده اند و به زودی با صدور ابلاغ ، کار خود را رسما آغاز می کنند.
 
وی با تاکید براین که این بنیاد جایگزین هیچ واحد اجرایی نخواهد شد افزود : این بنیاد تلاش می کند موضوع خانواده و توجه به آموزش های پیش از ازدواج را به دغدغه ی فراگیر و عمومی در سطح جامعه تبدیل کند.
 
رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که زنگ خطر طلاق برای فروپاشی خانواده ها مدت هاست به صدا در آمده است افزود : امروز دشمن ، کانون خانواده را نشانه رفته است و ما باید با آسیب شناسی موضوع طلاق در جامعه و با کمک نخبگان برای رفع کاهش این پدیده گام برداریم./مهر
نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار