وقتي هنجار شكني رويه شود / آموزش و پرورش گلستان به كجا مي رود ؟

آموزش بزن و برقص در بين پيش دبستاني ها در گرگان

1403-08-01 03:08:37
0
11

در يكي از مدارس ابتدايي دخترانه گرگان به بهانه پايان تحصيل دانش آموزان پيش دبستاني ، جشني تدارك ديده مي شود كه از ابتدا تا انتهاي آن بزن و برقص با صداي موزيك مبتذل با ولوم بالا و هدايت مربي كلاس بود .

 

به گزارش کلاله خبر، بعدالظهر ديروز دوشنبه 92/2/23 در يكي از مدارس ابتدايي دخترانه گرگان ، به بهانه برگزاري جشن پايان تحصيل نوآموزان پيش دبستاني ، برنامه اي اجرا مي شود كه با بيرون بردن و جابجايي ميزهاي كلاس درس فضاي آن باز شود و سپس با پخش موسيقي مبتذل با صداي بلند ، چندين ساعت نو آموزان دسته جمعي مي رقصند .

نكته جالب توجه اينكه هدايت و كنترل اجراي برنامه هم توسط مربي مربوطه انجام مي شده است و ساير مسئولين آموزشگاه نيز از اين برنامه خبر داشتند .

پخش موسيقي در كلاس درس در مدرسه اي دولتي توسط مربي ، هدايت دانش آموزان جهت اجراي بهتر رقص و پايكوبي ، فيلمبرداري و مستند سازي جشن و ... همه و همه مسائلي است كه در ذهن يك دختر بچه شش ساله نوآموز پيش دبستاني جزء برنامه هاي كلاسي و آموزشي مدرسه محسوب شود .و

در انگاره هاي دانش آموزان اين كلاس ، چنين نقش مي بندد كه همان موسيقي مبتذلي كه در عروسي هاي نا هنجار ، بلندگوي برخي خودروها ، برخي شبكه هاي ماهواره اي ، cd آهنگ هاي مبتذل و ... شنيده مي شود ، در مدرسه و كلاس درس نيز قابليت پخش دارد و از همه متفاوت تر اينكه همان مربي كه در طول يك سال به دانش آموزان حروف الفبا ، رياضي ، نقاشي ، قران و ... درس داده است ، اين بار دارد درس بزن وبرقص مي دهد و خود نيز انرا مستند سازي مي كند تا به يادگار به خانواده هاي دانش آموزان هديه نمايد .

اين اولين باري نيست كه از اين قبيل اتفاقات در طول امسال و در سالهاي اخير روي داده و آخرين ان هم نخواهد بود ، ولي تكرار هر از چند گاه اين گونه خبرها در مورد اين نوع رفتارها در مدارس ابتدايي و پيش دبستاني شنيده مي شود كه موجبات نگراني خانواده ها و والدين دانش آموزان را فراهم آورده است .

چند ماه پيش بود كه بعد از پايان ماه محرم در يكي از همين مدرسه هاي دولتي خانم معلم به دانش آموزان گفت كه " محرم تمام شد ، بچه ها برقصيد " و با اين كار موجب شد برخي شاگردان نزد والدين خود از اين هنجارشكني سخن بگويند و از برخي مدارس غير انتفاعي هم خبرهاي ديگري از دست و يا مشابه آن شنيده مي شود .

والدين دانش آموزان به دليل اطمينان به مدارس دولتي و اعتماد به فضاي سالم در اين مدارس نوگلان خود را به آنجا مي فرستند و اگر در مدارس دولتي هم اين گونه برخورد شود ديگر آنها به كجا اعتماد كنند و چه راه چاره اي براي حفظ و تربيت صحيح فرزندان خود خواهند داشت .

جالب اينكه اين اقدامات در حضور مربي و معلم صورت مي گيرد و چون مربي به عنوان الگوي دانش آموزان به شمار مي رود اثرات جبران ناپذير تربيتي ، روحي و رواني دارد و ممكن است در پي ريزي و ساخت شالوده فكري آنها تاثيرات منفي بگذارد .

يكي از مخاطرات جدي نسل آينده سبك زندگي اسلامي است كه چند سالي است رهبر معظم انقلاب در مورد آن هشدار داده اما متاسفانه برخي از ادارات مانند آموزش و پرورش زياد اين توصيه ها را جدي نمي گيرند و گاها با چنين اقداماتي نسلي را بار مي آورند كه با سبكي جديد از زندگي آشنا مي شوند كه متناسب با آموزه هاي اسلامي نيست .

از آموزش و پرورش انتظار مي رود در اين زمينه ها نظارت و دقت بيشتري به خرج داده تا از اثرات نامطلوب اين رويدادها جلوگيري شود به خصوص اينكه تداوم چنين هنجار شكني هايي به يك رويه تبديل شود و آن وقت ديگر زماني است كه واقعا كار از كار گذشته است ./گلستان ما

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار