دبیر اتاق تعاون گلستان:

طرح بیمه بازنشستگی بانوان خانه‎دار به مرحله اجرا درآمد

1403-06-26 08:06:34
0
117

دبیر اتاق تعاون استان گلستان از اجرای طرح بیمه بازنشستگی بانوان خانه‎دار عضو تعاونی در سطح استان خبر داد.

 

به گزارش کلاله خبر،یحیی احمدپور ظهر امروز در جمع فعالان تعاونی استان گلستان اظهار داشت: بانوان گلستانی برای بیمه بازنشستگی خانه‎داری می‎توانند با مراجعه به اتاق تعاون استان نسبت به بیمه تکمیلی خود مبادرت کنند.

وی با بیان اینکه زنان زیادی در تعاونی‎های استان فعالیت دارند، تصریح کرد: الزامی وجود ندارد که اعضای تعاونی در طرح و پروژه تعاونی‎ها مشغول به کار باشند، چرا که خیلی از افراد سهام‎دار تعاونی هستند و بنا به دلایلی نمی‎توانند در اجرایی شدن طرح‎ها حضور داشته باشند اما شرایطی فراهم شده این دسته از بانوان در شرایط فعلی از بیمه بازنشستگی برخوردار شوند.

اتاق تعاون گلستان با شرکت‎های خصوصی توانمند تفاهم‎نامه انعقاد می‎کند

دبیر اتاق تعاون گلستان با اشاره به اینکه تفاهم‎نامه اولیه با شرکت بیمه‎گذار پارسیان انجام شده است، اذعان کرد: طی روزهای آینده تبلیغات آن را انجام خواهیم داد و ثبت‎نام اولیه از متقاضیان صورت خواهد گرفت.

احمدپور اعلام آمادگی کرد که اتاق تعاون استان با شرکت‎های خصوصی که توانمندی موردنیاز تعاونی‎های استان را دارند برای انعقاد تفاهم‎نامه و قرار داد وارد عمل شود و افزود: از جمله تفاهم‎نامه‎هایی که بسته شده با شرکت فراز اندیشان حکیم است که این شرکت در زمینه صدور گواهی‎نامه‎های ایزو، مدیریت کیفیت و برگزاری دوره‎های آموزشی فعالیت می‎کند که موردنیاز تعاونی‎ها است.

وی از برون‎سپاری بیش از 80 تا 90 درصد حوزه تعاون خبر داد و بیان داشت: تصدی‎گری این امور به اتاق تعاون واگذار شده و اگر توانمندی لازم را در اتاق ایجاد شود سایر امور نیز واگذار خواهد شد.

60 درصد تعاونی‎های گلستان فعال هستند

دبیر اتاق تعاون گلستان با اشاره به اینکه بیش از 10 هزار تشکل و تعاونی در استان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: چیزی حدود 30 درصد این تعاونی‎ها غیرفعال، 60 درصد فعال و درصدی نیز در دست اجرا بوده و به دنبال این هستند که بعد از مراحل ثبت، مجوزهای لازم را از دستگاه‎های متولی کار اخذ کنند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار