اخبار فناوری:

نسخه چاپيارسال به دوستان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد

1403-08-06 06:08:23
0
10

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از اقدامات مهمی که در وزارت آموزش و پرورش انجام شده، هوشمندسازی مدارس است که استان گلستان در بحث هوشمندسازی سومین استان کشور است.

 

به گزارش کلاله خبر،

ابراهیم سحرخیز در جمع فرهنگیان شهرستان علی‌آبادکتول از ایجاد ساختارها و اقدامات جدید در حوزه‌های مختلف آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در یکی دو سال گذشته انجام شده است، تجزیه و تبدیل نیروهای حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد‌آموزی بوده است.

وی اضافه کرد: تا آنجایی که مطلع هستیم، وزارت آموزش و پرورش طبق قانون وظایف خودش را برای اعمال و اجرای بخشنامه «مهرآفرین» که از سوی دولت ابلاغ شده به انجام رسانده است.

جذب نیرو در آموزش و پرورش تنها از طریق دانشگاه ویژه فرهنگیان امکان‌پذیر است

سحرخیز اذعان داشت: در بحث تأمین نیرو تا آنجایی که قانون اجازه داده بود، افراد تعیین تکلیف شده و به صورت تبدیل وضعیت و یا پیمانی درآمده‌اند و در آینده هم قرار است هرگونه نیرویی که در آموزش و پرورش جذب می‌شود، براساس قانون و مصوبه مجلس از طریق دانشگاه ویژه فرهنگیان جذب شود.

وی تصریح کرد: این دانشگاه تنها جایی است که صلاحیت تأمین و تربیت نیرو برای آموزش و پرورش را دارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: در مواردی هم اگر ضروری باشد و دولت و مجلس ردیف استخدامی داشته باشند، طبق قانون باید آزمون برگزار شود.

طرح 6،3،3 طرحی ملی است و هرسال اجرا می‎شود

سحرخیز گفت: طرح 6،3،3 مصوبه شورای عالی فرهنگی است و سیاست‌هایی که اخیراً هم توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده در راستای سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی است و یک برنامه تثبیت شده‌ای است که قطعاً منطبق با قانون بود و آموزش و پرورش موظف به اجرا و پیگیری در هر ساله است.

تقسیم دوره ابتدایی به 2 دوره  3 ساله

وی خاطرنشان کرد: در نامگذاری این طرح، اصطلاحاً بهتر است بگوییم 3،3،3،3 و اگر گفته‌ایم 6،3،3 منظور این بوده است که شش سال دوره ابتدایی و شش سال هم دوره متوسطه که انشاالله به تدریج از امسال سعی استان‎ها بر این است تا جایی که مقدور است بستری آماده شود که دوره ابتدایی هم به دو دوره سه ساله تقسیم شود.

بنیان‌گذاری اول متوسطه برای نخستین بار در کشور

سحرخیز از آمادگی وزارت آموزش و پرورش برای تحولاتی در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: در حال آمادگی برای رسیدن به مهرماه جدید هستیم، چراکه در سال تحصیلی جدید، علاوه بر پایه سوم که با کتاب جدید و براساس برنامه ملی کارش را شروع می‌کند، پایه اول متوسطه را نیز برای نخستین‌بار در کشور بنیانگذاری می‌کنیم.

ساعت کاری 30 ساعته در هفته و آموزش ضمن خدمت معلمان در تابستان امسال

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: پایه‌های جدید تحصیلی با کتاب‌هایی جدید و با عنوان‎ها و محتوای درسی جدید همراه خواهند بود و میزان ساعت کاری تعریف شده در هفته 30 ساعت است که با عنوان‎هایی که مصوب شورای عالی آموزش و پرورش است، معلمان در طول تابستان دوره‌های آموزشی ضمن خدمت را می‌گذرانند.

کسب تجربه کاری با ساماندهی 750 منطقه آموزشی

سحرخیز با بیان اینکه بسیاری از کتاب‎ها به چاپ سپرده شده و آماده خواهد شد، متذکر شد: در این زمینه دغدغه‌ای نداریم، چراکه در سال گذشته با ساماندهی 750 منطقه آموزشی تجربه کاری لازم را اندوخته‌ایم تا امسال با تجربه‌ای کافی به استقبال پایه جدیدی در دوره متوسطه برویم و مهر خوبی را برای آموزش و پرورش پیش‌رو داشته باشیم.

طرح 6،3،3 بر مطالعه و کار تحقیقاتی وسیعی مبتنی است

وی تأکید کرد: این طرح در دنیا تجربه شده و مبتنی بر یک مطالعه و کار تحقیقاتی وسیعی است و آموزش‎های خوبی هم دیده شده است و قطعاً سال به سال تکمیل‌تر خواهد شد و نیروها با آموزش‎های بهتری که می‎بینند و نیروهای جدیدالورودی که وارد عرصه می‎شوند، اگر نقاط ضعفی هم مشاهده شود، مرتفع می‎شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ارزیابی از این طرح را بسیار مثبت اعلام کرد و گفت: سال گذشته، سالی بسیار توأم با تلاش و موفقیت بوده و امسال نیز این روند با تلاش مضاعفی ادامه خواهد یافت./فارس

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار