اخبار انتخاباتی:

کاندیداهایی که برای ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری عجله کردند/ ثبت نام روحانی و باز هم آمدن و نیامدن هاشمی

1403-07-03 01:07:21
0
40

واعظ زاده، روحانی، سعیدی کیا، لنکرانی، کواکبیان و خسرو نصیرزاده امروز با حضور در ستاد انتخابات برای کاندیداتوری ثبت نام کردند. مهم‌ترین حاشیه ثبت نام‌های امروز پیرامون حس روحانی بود.

 

به گزارش کلاله خبر،

امروز اولین روز ثبت نام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است و تا الان چند نفر از کاندیداهای ریاست‌جمهوری با حضور در ستاد انتخابات ثبت نام کرده‌اند.

روز گذشته تنها کسی که رسما اعلام کرد که در روز اول برای کاندیداتوری در انتخابات ثبت نام خواهد کرد محمد سعیدی کیا بود. شایعاتی هم درمورد ثبت نام حسن روحانی در روز اول ثبت نام‌ها شنیده می‌شد که اتفاقا بیشتر از شایعه هم بود و صحت آن امروز دیده شد.

واعظ زاده، روحانی، سعیدی کیا، لنکرانی، کواکبیان و خسرو نصیرزاده امروز با حضور در ستاد انتخابات برای کاندیداتوری ثبت نام کردند. مهم‌ترین حاشیه ثبت نام‌های امروز پیرامون حس روحانی بود. او که از آغاز حرف و حدیث‌های انتخاباتی به عنوان کاندیدای احتمالی مورد تایید آیت الله هاشمی رفسنجانی شناخته شده بود، امروز با حضور در ستاد انتخابات و ثبت نام برای ریاست جمهوری، به تب تند شایعات درباره کاندیداتوری هاشمی دامن زد.

خبرنگاران در هنگام ثبت نام درباره کاندیداتوری هاشمی از او پرسیدند اما او گفت که باید از خود هاشمی بپرسید. یونسی، وزیر اطلاعات پیشین که برای همراهی با روحانی به ستاد انتخابات آمده بود به خبرنگاران گفته بود که اگر هاشمی بیاید، روحانی به نفع او کنار می‌کشد.

حالا برخی ثبت نام زودهنگام روحانی برای انتخابات را دلیلی بر نیامدن هاشمی می‌دانند و برخی دیگر بلعکس، زودهنگام بودن نامعمول ثبت نام روحانی را که قرار بود کاندیدای جدی مورد تایید هاشمی باشد، به معنای ثبت نام هاشمی در دقیقه نود و ورود او به انتخابات و کنار رفتن روحانی می‌بینند.

در جدول زیر نام کاندیداهایی که تاکنون برای ریاست جمهوری یازدهم ثبت نام کرده‌اند و اظهانظرشان در هنگام ثبت نام را ببینید:

کاندیداهایی که ثبت نام کردند

جریان سیاسی

اظهارنظر در هنگام ثبت نام

صادق واعظ زاده

مستقل

ما آمده‌ایم تا نیازهای اساسی مردم بخصوص نسل جوان را محقق کنیم و معتقدیم که وضعیت موجود مطلوب نیست و نمی‌توان به گذشته هم بازگشت.

پیشرفت کشور وقتی انجام می‌شود که هر کدام از هموطنان‌ ما در زندگی خود مشکلی نداشته باشند که این موضوع نیاز به همفکری و تدبیر دارد.

کامران باقری لنکرانی

جبهه پایداری

فکر می‌کنم، کشور جوان ایران به فکرهای جوان و تلاش بیشتر احتیاج دارد تا این‌که بخواهیم به گذشته برگردیم.

تلاش ما این است که در کشور آرامش را دنبال کنیم و نه تنش را.

آمده‌ایم، نشان دهیم در کشور ما پول و وابستگی خانوادگی و وابستگی به کانون‌های قدرت و ثروت کار نمی‌کند، بلکه آنچه کار می‌کند، ایمان‌های روشن و اندیشه‌های بالا و نوآوری و تلاش و کار فراوان است.

محمد سعیدی‌کیا

مستقل

من تابع قانون هستم. از آنجا که تصمیم گرفتم به این عرصه بیایم در اولین فرصت این اقدام را انجام دادم.

با توجه به تجربه‌ای که دارم و با استفاده از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی می‌توان اقتصاد آرام توام با رفاه برای مردم فراهم کرد.

حسن روحانی

اصلاح‌طلب

من رنگی را انتخاب نکرده‌ام ، اما هودارانم رنگ بنفش را برگزیده اند.

در کار خیر عجله کردن مستحب است. امروز اولین قدم برای برداشتن بار سنگین مسئولیت اجرایی کشور را برداشتم.

دعوت جناح‌ها، گروه‌ها و دلسوزان زیر یک چتر و خیمه با تدوین و تصویب حقوق شهروندی و همچنین پایان دادن به شکاف نامطلوب سیاسی و اجتماعی و پایان دادن به فضای فعلی که نتیجه آن انسجام و وحدت ملی خواهد بود را در نظر دارم.

آشتی با جهان و تعامل سازنده و دیپلماسی فعال جهت پایان فشارهای ظالمانه به ملت ایران و تامین امنیت و منافع ملی که نتیجه‌ی آن ایجاد فرصت برای مصالح ملی خواهد بود بحث حائز اهمیتی است و همه‌ی این آشتی‌ها را با اجماع همه بزرگان نظام دست یافتنی می‌دانم.

مصطفی کواکبیان

اصلاح‌طلب

اگر به هر دلیلی رای نیاوردم به رقیبی که بر اساس قانون انتخاب شده است، یک جعبه شیرینی می‌دهم.

من یک فعال سیاسی هستم و حتما در عرصه سیاست می‌مانم و سمت انزواطلبی و گوشه‌نشینی هم نمی‌روم.

شعار من زنده باد اصلاح‌طلب، نام دولتم دولت اخلاق و رنگ‌م سبز است.

خسرو نصیرزاده

مستقل

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار