دیگر محصولات کشاورزی بوسیله ادوات فرسوده هدر نمی رود

1403-06-26 08:06:40
0
100

رئیس اداره فناوریهای مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان گفت: اداوات کشاورزی استان در آستانه فصل برداشت محصولات زراعی معاینه فنی می شوند.

 

به گزارش کلاله خبر،جعفر ذهبی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود:معاینه فنی کمباین ها قبل از برداشت محصول در استان آغاز شده و در این زمینه 50 کارشناسان این طرح را اجرا می کنند.

وی اظهار داشت: این کارشناسان نظام مهندسی آموزشهای لازم را فرا گرفته اند و 23 نقطه کمباین که احتمال ریزش و هدر رفت محصول وجود دارد را معاینه می کنند.
 
وی عنوان کرد: اگر کمباین در معاینه فنی مورد تایید کارشناسان قرار گرفت، کارت معاینه فنی صادر می شود وب با همکاری نیروی انتظامی از ترد کمباین های فاقد معاینه فنی جلوگیری می شود.
 
ذهبی گفت: به همين منظور و در راستاي اجراي سياستهاي اصل 44 قانون اساسي مبني بر واگذاري تصدي گريهاي دولت به بخش خصوصي دو كارگاه آموزش ناظرين در مركز استان و شهرستانهاي تابعه توسط اداره فن آوريهاي مكانيزه معاونت بهبود توليدات گياهي سازمان برگزار شد كه در اين كارگاه به 50 نفر از
كارشناسان ناظر رشته هاي ماشين آلات كشاورزي روشهاي آشنايي با قسمتهاي مختلف كمباين و روش بازديد فني براي صدور كارت معاينه فني آموزشهاي لازم داده شد.
 
وی تعداد کمباین های فعال در استان را بیش از 2800 دستگاه اعلام و اضاف کرد: 65 درصد این تعداد بالای 13 سال عمر دارند که نیازمند نوسازی است.
 
گلستان 700 هزار هکتار مزرعه دارد.
 
نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار