جهانشاهی:

سه هزار تن از باقلای گلستان قابلیت فرآوری صنعتی دارد

1403-06-26 08:06:39
0
101

مدير صنايع كشاورزي سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: سالانه بيش از 25 هزار تن باقلا در استان توليد مي شود كه بخش عمده آن به صورت تازه خوري وارد بازار مي گردد و حدود سه هزار تن قابليت فرآوري صنعتي را دارد.

 

به گزارش کلاله خبر،محمد تقي جهانشاهي بعد از ظهر شنبه در جلسه مدیران جهاد کشاورزی استان افزود: در حال حاضر تعداد دو واحد كارخانه صنعتي در زمينه سبزيجات منجمد بسته بندي شده (IQF) با ظرفيت هفت هزار و 510 تن در سال فعال بوده كه يكي از واحدها در شرق استان (علي آبادكتول) و يكي در غرب استان (بندرگز) واقع شده است. 

وي از عمده مشكلات اين صنعت را خواب طولاني سرمايه به سبب فاصله زماني برداشت (ارديبهشت ماه) تا زمان فروش(دي، بهمن و اسفند) و واردات نابهنگام و ناهماهنگ اينگونه محصولات عنوان كرد. 
 
وی در ادامه خاطرنشان كرد: در اين واحدها 25 نفر اشتغال دائم دارند و ضمنا 9 واحد با ظرفيت 20 هزار و 800 تن آماده بهره برداري است كه به دليل مشكلات مديريتي و نقدينگي قادر به فعاليت نیست.
 
 كشت هندوانه در 10 هزار هکتار از مزارع مراوه تپه
 
مدير جهادكشاورزي شهرستان مراوه تپه نیز گفت: در جهت ايجاد تناوب زراعي براي كاستن از آفات، بيماريها و علف هاي هرز هر ساله بيش از 10 هزار هكتار از اراضي منطقه به زير كشت هندوانه مي رود. 
 
سليمان محمدي افزود: براي رسيدن به توليد پايدار و مدرن و اجراي تناوب زراعي اين امر اجتناب ناپذير بوده و طبق سنوات گذشته اين محصول اشتغالزا و سود ده مي تواند جايگزين خوبي در چرخه تناوب و اقتصاد خانواده ها باشد./مهر
نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار