عباسی:

5.4 میلیارد ریال برای ساماندهی زیارتگاه خالد نبی کلاله هزینه شد

1403-07-28 10:07:37
0
59

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: برای ساماندهی زیارتگاه خالد نبی کلاله در سال های گذشته مبلغ پنج میلیارد و 450 میلیون ریال هزینه شده است.

 

به گزارش کلاله خبر،قربان عباسی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی طرح های خالد نبی افزود: برق کشی، شش کیلومترزیرسازی مسیر وتعریض مسیر، احداث 13 عدد پل و احداث شش واحد زائر سرا از جمله اقدامات است.

وی عنوان کرد: همچنین اجرای دیواره سنگی و محوطه سازی و همچنین احداث سرویس بهداشتی از دیگر اقدامات انجام شده دراین منطقه گردشگری است. 
 
عباسی درادامه اعتبارمنطقه نمونه گردشگری در سال 91 را مبلغ 470 میلیون ریال و در سال 92 را 550 میلیون ریال عنوان کرد که هنوز تخصیص نیافته اند و در صورت تخصیص برای ساماندهی مسیر دسترسی وآسفالت مسیر هزینه خواهند شد.
 
وی اظهار امیدواری کرد با اقدامات مناسب دراین منطقه نمونه گردشگری و معرفی هر چه بهتر جاذبه های تاریخی و طبیعی این استان، گردشگران را بیش از پیش به نگارستان ایران فراخواند.
 
گردشگری در گلستان به صنعت سودآور تبدیل شود
 
جواد قناعت استاندار گلستان نیز گفت: استان گلستان به واقع یکی از قطب های گردشگری کشور است که با برنامه ریزی دقیق می توان آن را به یک صنعت سودآور در استان تبدیل کرد.
 
وی ضمن اشاره به اینکه استان گلستان از توانمندي و پتانسيل گردشگري بسيار زيادي برخوردار است، افزود: منطقه نمونه گردشگری خالد نبی کلاله، به لحاظ سابقه تاریخی و داشتن جاذبه های طبیعی چشمگیر اهمیت فوق العاده ای دارد، لذا اجرای طرح های متعدد و مختلف گردشگری در این نقطه ضرورت بسیار دارد.
 
وی هم چنین خاطرنشان کرد: اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با همكاري و تعامل هرچه بيشتر با ارگان ها و دستگاه هاي استان نظير فرمانداري ها و شهرداري ها طرح هاي مطالعاتي را در هر يك از مناطق نمونه گردشگري استان تعريف كنند تا براساس طرح هاي انجام شده اقدام به احداث پروژه هاي گردشگري نمايند.
 
به گفته وی، در صورت بهره مندی از تمامی پتانسیل ها و توانمندی های توسعه ای استان از جمله در بخش گردشگری، می توان به رونق اقتصادی دست یافت./مهر
نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار