21 هزار دانشجو در مراکز پیام نور گلستان تحصیل می کنند

1403-08-01 03:08:26
0
9

سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان گلستان از تحصیل 21 هزار دانشجو در 75 رشته در مراکز پیام‌نور گلستان خبر داد.

 

به گزارش کلاله خبر،اسماعیل نادری در جلسه اتاق فکر دانشجویان دانشگاه پیام‌نور گلستان در واحد علی‌آبادکتول در جمع دانشجویانی از 12 واحد فعال دانشگاه‌های پیام‌نور استان گلستان با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور به سه شیوه کنکور، آزمون فراگیر و بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد، اظهار داشت: بیشترین آمار پذیرفته‌شدگان در مقطع کارشناسی‌ارشد در کشور، متعلق به فارغ‌التحصیلان مراکز پیام‌نور است.

وی، کیفیت علمی دانش‌آموختگان مراکز پیام‌نور را بسیار بالا ارزیابی کرد و افزود: بیشتر پذیرفته‌شدگان در مقطع کارشناسی‌ارشد در کشور، فارغ‌التحصیلان مراکز پیام‌نور هستند و در این زمینه مراکز دانشگاهی پیام‌نور در میان مراکز علمی دیگر کشور رتبه اول را دارند.

21 هزار دانشجو در 75 رشته در مراکز پیام نور گلستان

سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان گلستان اذعان داشت: دانشگاه پیام‌نور گلستان دارای 12 واحد دانشگاهی در سطح استان است که در این مراکز، تعداد 21 هزار دانشجو در 75 رشته تحصیلی، مشغول به تحصیل هستند.

نادری از افزایش و ایجاد دو رشته تحصیلی در مقطع ارشد در سال 1391 خبر داد و گفت: افزایش چند رشته تحصیلی دیگر در مقطع ارشد دانشگاه‌های پیام‌نور استان گلستان برای سال 1392 در دستورکار است.

مشورت از ویژگی‌های اهل ایمان و باعث رشد و بالندگی است

وی با اشاره به آیه «وامروهم شورا بینهم» مشورت را از ویژگی‌های اهل ایمان برشمرد و حمایت مردم از مسئولان به خصوص دانشجویان را از مدیران و روسای دانشگاه‌ها خواستار شد.

نادری با تأکید بر نزدیکی و ارتباط مستمر دانشجویان با مسئولان و روسای دانشگاه‌ها از دانشجویان خواست تا مسائل، مشکلات و نقطه نظرات خود را با مسئولان دانشگاه‌ها در میان بگذارند، چراکه این امر گامی مؤثر در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

شورای تعامل دانشجویی زمینه‌ساز ارتباط مستقیم دانشجویان و مدیران است

سرپرست دانشگاه پیام نور استان گلستان، فراهم کردن ارتباط مستقیم مدیریت دانشگاه با دانشجویان را از اهداف شورای تعامل و تبادل نظر دانشجویی دانست و گفت: این شورا باعث انتقال بی‌واسطه نظرات دانشجویان به مدیریت دانشگاه و در نتیجه افزایش میزان رضایت‌مندی دانشجویان خواهد شد که از اهداف ایجاد این شورا است.

وی از دیگر اهداف شورای تبادل‌نظر دانشجویی، رصد کردن آسیب‌ها، مشکلات، تحولات و مسائل مختلف در دانشگاه‌ها و استفاده بیشتر از توانمندی، فکر و خلاقیت دانشجویان در پیشبرد اهداف دانشگاه را برشمرد.

نادری، ارتقای سطح علمی، فرهنگی دانشگاه و نهادینه کردن مشارکت و توجه به خواسته‌های دانشجویان در نظام اجرایی و برنامه‌ریزی دانشگاه را از اهداف دیگر تشکیل شورای تعامل و تبادل‌نظر دانشجویی عنوان کرد.

لازمه حرکت‌های انقلابی اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری است

سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان گلستان ضمن دعوت از دانشجویان به پویش، پژوهش و فعالیت‌های علمی بیشتر، از آنها خواست تا با فعالیت‌های علمی خود در راه تحقق اهداف رهبر معظم انقلاب کوشا باشند.

وی در پایان با اشاره به انتخابات پیش‌رو، حضور حداکثری به همراه انتخاب «فرد اصلح» را به عنوان یک وظیفه و تکلیف الهی گوشزد کرد و اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری به خصوص «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» را لازمه حرکت‌های انقلابی دانست و از دانشجویان خواست تا در این مأموریت حساس، بسیار پرشور همراه ولایت‌فقیه باشند./فارس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار