شمارش معکوس تا انتخابات:

از جدیدترین اظهارات خاتمی تا کمک های سپاه به دولت

1403-07-03 12:07:34
0
42

در 48روز مانده به انتخابات عمده وقایع انتخاباتی به شرح زیر است:

 

به گزارش کلاله خبر،خاتمی در جدیدترین اظهارات خود در جمع معلمان و فرهنگیان در خصوص احتمال نامزدی خود گفت: "فقط آمدن هست که ما را به این نتیجه می رساند؟ به این طرف قضیه هم بیاندیشیم. اگر هدف اصلاح امور است و برآورده شدن مطالبات انسانی و معیشتی آیا فقط آمدن فرد خاص و گرایش خاص وضع را بهتر می کند یا بدتر؟"

میرسلیم: هیچ حزبی مانند موتلفه نیست
مصطفی میرسلیم٬ وزیر ارشاد اکبر هاشمی رفسنجانی و رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفته است که هیچ حزبی در ایران "از لحاظ ساختاری و اعتقادی" مانند موتلفه نیست.

او گفت: "تشکل های مختلفی در کشور وجود دارند اما هیچ تشکلی به مانند حزب موتلفه اسلامی با حضور آحاد مختلف مردم نیست و هیچ حزبی عمومیت حزب موتلفه اسلامی را ندارد."

میرسلیم در خصوص یحیی آل اسحاق نامزد مورد حمایت این حزب گفت: "یحیی آل اسحاق از اعضای ارشد حزب در گذشته بوده و به همین جهت از اعضای با سابقه حزب محسوب می شود.

او ادامه داد: وی عضو تازه وارد حزب نیست.آل اسحاق از نظر حزبی قابل ایراد گرفتن نیست و طی بررسی های مختلف و بر اساس فرآیند حزبیایشان معرفی شد."

باقری لنکرانی: دولت شرکت تعاونی نیست
کامران باقری لنکرانی٬ وزیر پیشین بهداشت و گزینه جبهه پایداری برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در تازه ترین وعده انتخاباتی خود گفت که اگر در انتخابات پیروز شود٬ کابینه خود را با افراد "هم سو و هم جهت" با خودش تشکیل می دهد چون به گفته او "دولت شرکت تعاونی" نیست.

بسیاری دیگر از نامزدهای احتمالی گفته اند که در صورت پیروزی کابینه خود را با ترکیبی از طیف های مختلف تشکیل می دهند.

او همچنین در باره احتمال کاندیداتوری هاشمی معتقد است که اکبر هاشمی رفسنجانی به دلیل کهولت سن برای ریاست جمهوری مناست نیست.

باقری لنکرانی می گوید: "ایشان با ۷۹ سال برای اداره مملکتی که ۷۵ میلیون جمعیت که ۴۰ میلیون آن زیر ۳۰ سال است، مناسب نیست و بهتر است ایشان در سمتی که مقام معظم رهبری به او سپرده‌اند، فعالیت خود را ادامه دهند."

باقری که تا پایان دولت نهم وزیر بهداشت بود در خصوص حمایتش از محمود احمدی نژاد در انتخابات دوره قبل گفت: "اگر ما مجدد مانند سال ۸۸ مجبور به انتخاب شویم باز هم انتخاب‌مان با وجود تلخی‌هایی که از احمدی‌نژاد دیده‌ایم،‌ احمدی‌نژاد خواهد بود چرا که ما باید بین گزینه‌های موجود انتخاب کنیم."

این نامزد جبهه پایداری گفت: "افرادی که پشتیبان فتنه ۸۸ بودند می‌خواهند با یک بازآرایی مجدد و در لایه‌های مختلف در انتخابات ۹۲ تاثیرگذار باشند."


صفوی: دشمن درصدد سرنگونی حکومت سوریه پیش از انتخابات ایران است
سرلشگر یحیی رحیم صفوی٬ دستیار و مشاور عالی رهبر ایران در امور نظامی گفت که "دشمنان خارجی" ایران در صددند تا حکومت سوریه را پیش از انتخابات ایران سرنگون کنند.

او گفت: "دشمنان خارجی مانند آمریکا و صهیونیست‌ها که دشمنان قسم‌خورده انقلاب هستند و برخی کشورهای عربی و ترکیه، به دنبال وارد کردن فشار به سوریه هستند تا حکومت آن را قبل از انتخابات ایران سرنگون کنند."

ایران از متحدان اصلی سوریه و حکومت بشار اسد است و همواره علت نا آرامی های سوریه را دخالت کشورهایی چون آمریکا دانسته است.

صفوی همچنین مهمترین شاخصه رئیس جمهور آینده ایران را "تبعیت از ولایت فقیه" دانست.
او با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در دوره پیش گفت: "دشمنان خارجی به دنبال ایجاد اختلاف و تنش بین مردم و مسئولان هستند و به دنبال ایجاد تنش و ناآرامی در قبل و بعد از انتخابات هستند."
یحیی رحیم صفوی از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۶ فرماندهی کل سپاه پاسداران را بر عهده داشت.

علی سعیدی: سپاه بیشترین کمک ها را به دولت کرده است
علی سعیدی٬ نماینده رهبر معظم انقلاب در سپاه پاسداران گفت که سپاه "هیچگونه دخالتی در انتخابات نداشته و ندارد و فقط به تدابیر و معیارهای امام، رهبری و وظایف قانونی خود عمل می‌کند."

او گفت: "امیدوارم دستگاه‌هایی که تریبون دارند، طوری صحبت کنند که دشمنان سوءاستفاده نکنند."
سعیدی همچنین گفت که در طول ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد سپاه بیشترین کمک ها را به دولت کرده است.

او در این باره گفت: "سپاه هم در بخش اقتصادی و هم در بخش سازندگی و تامین نیروی انسانی در جهت تامین درخواست‌های فراگیر آقایان اقدام کرده است و هیچ‌گاه موضع منفی و خارج از چارچوب تدابیر و مصالح نظام نداشته است."/افکار

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار