حوادث:

سقوط از پاراگلایدر و مرگی که برای جوان گلستانی رغم خورد

1403-07-03 12:07:27
0
43

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های پزشکی استان گلستان گفت: بر اثر سقوط از یک پاراگلایدر یک مهندس جوان گلستانی جان خود را از دست داد.

 

محمدجواد مقسمی رئیس مرکز امداد و فوریت‌های پزشکی گلستان گفت:این حادثه روز گذشته نزدیک ساعت 15 و در محور داشلی‌برون گنبدکاووس روی داده است.

وی اضافه کرد:‌ دلیل مرگ این جوان شکستی پا و جراحات وارد شده بر سر و کمر بر اثر سقوط ناگهانی از پاراگلایدر اعلام شده است.

با توجه به تغییرات جوی انجام رشته پاراگلایدر نیازمند احتیاط بیشتری است 

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با توصیه به علاقه‌مندان به ورزش‌هایی از جمله پاراگلایدر یادآور شد: با توجه به تغییرات جوی در فصل بهار و احتمال وزش باد در ارتفاعات، علاقه‌مندان این رشته ورزشی سعی کنند با احتیاط بیشتری به آن بپردازند.

مقسمی تصریح کرد: به همراه داشتن کمک‌های اولیه و انجام گروهی این چنین رشته‌ای آن هم با نظارت افراد با تجربه می‌تواند حوادث این رشته را به حداقل برساند.

آموزش همگانی یک ضرورت عقلانی

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های پزشکی استان گلستان با اشاره به مدیریت حوادث به عنوان یک ضرورت گفت: با فرماندهی درست حادثه می‌توان از 30 درصد تلفات و خسارات ناشی از حوادث استان ساخت و بلایای طبیعی کاست.

مقسمی افزود: بیشترین تلفات حوادث در ساعات اولیه روی می‌دهد که چنانچه بتوانیم مدیریت مناسبی برای امدادرسانی به خسارت‌دیدگان مهیا سازیم، می‌توان از ساعات طلایی برای نجات آسیب‌دیدگان حداکثر بهره‌برداری را به عمل آورد.

به گفته وی مدیریت یکپارچه، منظم و سریع در حوادث نیازمند توجه جدی به موضوع پیشگیری به ویژه آموزش عموم مردم است.

این مسئول توجه به آموزش همگانی را در بخش امداد و نجات یک ضرورت عقلانی قلمداد کرد و افزود: این مجموعه در سال گذشته آموزش‌های کمک‌های اولیه را برای بخش‌هایی از جامعه از جمله رانندگان و ادارات استان، اجرایی ساخته است.

مرکز فوریت‌های پزشکی گلستان آماده آموزش به شهروندان گلستانی

وی ادامه داد: رسانه‌های جمعی باید در این زمینه به کمک دستگاه‌های امدادی بشتابند و مردم را نسبت به آموزش‌های اولیه امداد و نجات آگاه کنند.

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های پزشکی استان گلستان متذکر شد: آموزش‌هایی از این قبیل علاوه بر ایمن‌سازی جامعه موجب می‌شود شهروندان در برخورد با حوادث و کمک به هموطنان رویکرد معقولانه‌ای داشته باشند.

مقسمی اذعان داشت:‌ نیروهای این مجموعه نیز آماده حضور در برنامه‌های آموزشی امداد و نجات در سطح استان هستند.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال‌شرقی کشور قرار دارد و سالانه انواع بلایای طبیعی از جمله  سیل در این استان روی می‎دهد.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار