10کلاهبرداری اینترنتی سال 2012

1403-08-06 08:08:30
0
5

سایتهای بررسی کلاهبرداری های اینترنتی این 10 کلاهبرداری را به عنوان، نمونه های شاخص کلاهبرداری های اینترنتی سال 2012 انتخاب کرده اند

 

به گزارش کلاله خبر،سایتهای بررسی کلاهبرداری های اینترنتی این 10 کلاهبرداری را به عنوان، نمونه های شاخص کلاهبرداری های اینترنتی سال 2012 انتخاب کرده اند :

زشت ترین کلاهبرداری سال 2012
تنها چند ساعت پس از تیراندازی و فاجعه سیندی هوک، گروهی کلاهبردار روی شبکه های اجتماعی در قالب کمک به خانواده قربانیان با کلاهبرداری و اخاذی از افرادی که قصد همدردی با خانواده های داغدار را داشتند، مشغول کسب درآمد بودند.

وای خدای من، یکی از تو فیلم گرفته گذاشته در فیس بوک
یک پیام دریافت می کنید که نوشته : داری چکار می کنی در این ویدئو؟ یا یکی از تو فیلم گرفته پنهانی و …. بلافاصله شما کلیک می کنید که ببینید داستان ویدئوی کذایی چیست؟ یک پیام می گیرید که flash player شما قدیمی است و اینجا را کلیک کنید تا آپدیت بشه، آنجا را که کلیک کنید، کامپیوترتان درها را به روی مهاجم می گشاید. روی یک اسب تروآ کلیک کرده اید.

لوگوی ما را روی خودرو خود نصب کنید، هفته ای 400 دلار پرداخت می کنیم.
برای طراحی و دریافت لوگو می بایستی با یک طراح گرافیک تماس گرفته و مبلغی را برای او حواله کنید. مبلغ را که حواله کردید، دیگر خبری نخواهید شنید.
مامان بزرگ، من در فرانسه بازداشت شده ام!
تبهکاران خیلی راحت از روی فیس بوک و دسترسی به اطلاعات شخصی فردی داده هایی را از زندگی او جمع آوری می کنند. مثلا الان برای تعطیلات به فرانسه رفته است، بقیه کار راحت است: تماس در قالب، تلفن، اس ام اس یا … با پدربزرگ/مادربزرگ که پولم را دزدیده اند، بازداشت شده ام، مورد حمله قرارگرفته ام فورا برایم پول بفرست و "لطفا به بابا و مامان چیزی نگو"

برو برای ما مجانی هر چه را که دوست داری از فروشگاه بردار
Mystery shopping سرویسی است که در آن، شرکتهای تحقیقات بازار یا شرکتهای ارائه کننده خدمات، افراد معمولی را استخدام می کنند تا با خرید کالا، کیفیت خدمات و خدمات پس از فروش و … را تحقیق کنند. در این نوع کلاهبرداری، تبهکاران خود را شرکتی که مایل به استخدام Mystery shopper است معرفی می کنند با این تفاوت که آنان کالا و خدماتی ندارند و با شگردهای مختلف خواستار پرداخت نوعی مبلغ پیش پرداخت پیش از شروع کار می شوند.

وام با شرایط غیرقابل باور
آگهی وام با درصد بهره بسیار پایین و یا شرایط عالی بازپرداخت در محیطهای آنلاین منتشر می شود. آنان سپس از شما خواهند خواست برای اثبات توان پرداخت خود برای یک وام 100 هزار دلاری، قسط 500 دلار اول را برای تضمین پرداخت کنید تا وام به حساب شما واریز شود.

باراک اوباما پول آب، برق و گاز شما را می دهد
از طریق ایمیل، تلفن حتی مراجعه به درب منازل به قربانیان گفته شد رئیس جمهور امسال قرار است در انتخابات شرکت کند و دولت تصمیم گرفته بخشی از هزینه های خانه شما را پرداخت کند، لطفا به این وبسایت بروید و ثبت نام کنید. قربانی همه مشخصات خود از جمله مشخصات حساب بانکی اش را در آن وبسایت وارد می کرد و بعد از آن کلاهبرداری بسیار ساده است.

در جامائیکا 2 میلیون و یک مرسدس برنده شده اید
این نوع کلاهبرداری بسیار قدیمی است اما هنوز استفاده می شود، فردی با شما تماس می گیرد شما بلیط بخت آزمایی برده اید (و مبلغ آنقدر بزرگ است که بیشتر مردم فکر نمی کنند، چطور من در بحت آزمایی که هرگز شرکت نکرده ام برنده شده ام؟) بسیار خوب دو میلیون دلار و بنزتان را می خواهید؟ 500 دلار هزینه پست و وکیل برای ما بفرستید. (و شما نمی دانید هر هر 20 نفر که ایمیلها را دریافت می کند، 1 نفر آنقدر خوش باور است که 500 دلار را می فرستد)

آب حوض خالی می کنیم، درخت اره می کنیم، خیابان تمیز می کنیم
پس از طوفان مهیب Sandy کلاهبردارها هجوم آورده به ساکنان مناطق آسیب دیده در نیوجرسی و نیویورک پیشنهاد تعمیر سقف، اره کردن درختان آسیب دیده و تعمیرات دیگر خانه و باغ دادند. پیش پرداختی برای تهیه مصالح پرداخت شد و تعمیرکار دیگر دیده نشد.

بلیط کنسرت، مسابقه ورزشی، دربی و … تمام شده؟ عیب نداره ما هنوز بلیط می فروشیم
در مسابقات ورزشی مهم که بلیطها مدتها قبل به فروش می رسد. سایتهای بازار سیاه فعال می شوند، بلیط به قیمتی غیرقابل باور تا چند ساعت پیش از مسابقه به فروش می رسد. با این تفاوت که با آن بلیط نمی توان وارد استادیوم شد. همین./زلال نیوز به نقل از مشرق

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار