نشست هواپیمای ATR72 در فرودگاه کلاله

1403-07-28 06:07:45
0
60

پس از هشت ماه تعطیلی پروازهای فرودگاه کلاله ظهر جمعه با نشستن پرواز شماره 3746 تهران – کلاله، پروازهای این فرودگاه دوباره از سر گرفته شد.

 

به گزارش کلاله خبر،با نشست هواپیمایی ATR72 اولین گروه مسافران نوروزی مسیر تهران - کلاله با سفر هوایی وارد گلستان شدند و پروازهای این فرودگاه مجدد افتتاح شد.

فرودگاه کلاله پس از 16 سال تعطیلی در 1390 با پیگیری های اداره کل فرودگاه های استان گلستان و اهتمام  مجموعه مدیریت استان تکمیل فرودکاه کلاله آغاز و با به ثمر رسیدن زحمات و کوشش های بی دریغ، فرودگاه کلاله در 11 اردیبهشت ماه سال 91 توسط ریاست جمهور افتتاح شد و پس از مدت کوتاهی دوباره فعالیت آن تعلیق شد.

دیروز ظهر پس از گذشت هشت ماه پرواز شماره 3746 مسیر تهران - کلاله ساعت 12 و 30 دقیقه از تهران انجام شد و ساعت 13 و 50 دقیقه در کلاله به زمین نشست.
 
فرودگاه شهرستان کلاله در حدود اوایل سالهای دهه 1350 بعنوان فرودگاه اختصاصی یکی از وابستگان رژیم طاغوت جهت پروازهای اختصاصی و پروازهای شرکت خدمات هوایی ویژه وابسته به وزارت کشاورزی تاسیس شده و بسیاری از زیرساخت های پروازی بدنه متوسط از زمان تاسیس را شامل باند به طول 2 کیلومتر و عرض 30 متر و دستگاه کمک ناوبری NDB ، برج مراقبت پرواز و ساختمان اداری و آتش نشانی و پایانه کوچک مخصوص مسافران اختصاصی را دارا بوده است.
 
این فرودگاه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تا سال 1384 توسط هیئت امناﺀ اداره شده که هیئت مذکور در سال 1374 اقدام به برقراری پرواز توسط شرکت هواپیمایی صها با هواپیمای فوکر 27 کردند که این امر منجر به فعال شدن فرودگاه شده است.
 
در سفر اول استانی رئیس جمهور و هیئت دولت توسعه ، بهسازی، تکمیل و راه اندازی فرودگاه کلاله مورد تصویب قرار گرفت و سال 86 احداث برج مراقبت پرواز ، ساختمان تکنیکال بلاک، تاکسی وی و اپرون(پارکینگ هواپیما) ونوسازی ساختمان های اداری آغاز شد و سرانجام در سال 1388پایان مراحل اولیه احداث برج ، ساختمان تکنیکال بلاک، تاکسی وی و اپرون و تکمیل نوسازی ساختمان های اداری انجام شد.
 
فرودگاه کلاله در 1390 با پیگیری های اداره کل فرودگاه های استان گلستان و اهتمام  مجموعه مدیریت استان تکمیل فرودکاه کلاله آغاز و با به ثمر رسیدن زحمات و کوشش های بی دریغ، فرودگاه کلاله در 11 اردیبهشت ماه سال 91 توسط ریاست محترم جمهور افتتاح گردید.
  
فرودگاه 315 هکتاری کلاله در سه کیلومتری غرب این شهرستان واقع شده و پیش از این، سال‌ها برای پرواز هواپیماهای سمپاش از این مکان استفاده می‌شد، این فرودگاه 35 سال قدمت دارد و با توجه به فاصله بیش از 300 کیلومتری شرق استان با فرودگاه بین‌المللی گرگان، تسریع در تکمیل فرودگاه کلاله در دستور کار قرار گرفت.
 
با برقراری پروازهای فرودگاه کلاله با همکاری شرکت هواپیمایی آسمان، طلسم هشت ماهه رکود پروازی در این فرودگاه شکسته شد.
نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار