همراه با انتخابات ریاست جمهوری؛

آخرین اخبار از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

1403-07-02 10:07:27
0
53

در حال حاضر بخش عمده ای از فضای سیاسی و رسانه ای کشور تحت الشعاع یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته است و روزانه شاهد انتشار اخبار، گزارش ها و تحلیل های مختلفی درباره آخرین صف بندی های سیاسی، ائتلاف ها و رایزنی ها هستیم.

 

جستاری در حرف‌ها و مواضع طرح شده از سوی نامزدهای قطعی و بالقوه انتخابات آتی می تواند زمینه آشنایی بیشتر را با شخصیت ها و گفتمان های این افراد فراهم آورد.

مسئله اقتصاد با خواندن کتاب حل نمی‌شود
محسن رضایی‌ در جمع مردم دزفول در مصلای این شهرستان اظهار کرد: از اوایل دهه 70 فهمیدیم دشمنان درصدد جنگ بعدی با ایران هستند و این جنگ فرهنگی و اقتصادی است، به همین دلیل در سپاه پاسداران قرارگاه سازندگی افتتاح کردیم و توانستیم سدهای زیادی و حتی راه‌های فراوانی تاسیس کنیم.

وی افزود: در آن مدت کارهای سازندگی زیادی از لوله کشی گاز و نفت و ... انجام دادیم و گام‌های بلندی برای سازندگی کشور برداشتیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اما دیدیم مسئله فراتر از این حرف‌هاست و باید مردم را وارد اقتصاد کنیم و از مردم خواستیم، وارد کارهای سازندگی شوند.
 
وی تاکید کرد: دشمن حتی از ورود نفت‌کش‌ها به بنادر ایرانی جلوگیری می‌کند و این خود نشان از ضعف کشورهای تحریم‌کننده ایران دارد زیرا برای مقابله با ملت ایران به این مسائل متوسل شده‌اند.

ابوترابی‌فرد هم اعلام کاندیداتوری کرد
حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: آمادگی خود را برای کاندیداتوری ریاست جمهوری اعلام می‌کنم.

عضو هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه و نائب رییس اول مجلس که برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور در سرزمین‌های نور حضور یافته بود، تصریح کرد: مجاهدت، ایثار و رشادت رزمندگان دفاع مقدس تکلیف سنگینی را بر دوش مردم و مسئولان گذاشته است که باید به آن توجه داشت. (لینک خبر)

سعیدی کیا: دارایی‌ام نسبت به اول انقلاب کمتر شده است
محمد سعیدی‌کیا، وزیر مسکن احمدی نژاد در دولت نهم است. نام سعیدی‌کیا اما پیش از آنکه بعنوان وزیر دولت نهمی احمدی نژاد بر سر زبان‌ها بیافتد نیز شناخته شده بود.

او از جمله کسانی است که عزم خود را برای رقابت های انتخابات ریاست جمهوری یازدهم جزم کرده است و کاندیداتوری خود را اعلام کرده است.

- در ادامه بخش هایی از گفت و گوی محمد سعیدی کیا با نسیم را به انتخاب مشرق ملاحظه می کنید:

-در همه دولت ها تقریبا اینگونه بوده است که هرکس سر کار آمد، به گروه خودش میدان داد و دیگران را کنار گذاشت. من این رفتار را به نفع انقلاب نمی‌دانم. اختلاف نظرات سیاسی نباید مانع این شود که فضا برای کسانی که وفادار به انقلاب هستند و توانایی انجام کارهای خوب را دارند، تنگ شود.

-من دنبال دولتی هستم که بتواند در کشور انسجام ملی به وجود آورد. یعنی ایقدر خط کشی نکنیم و مردم را کنار بگذاریم. این رفتارها موجب دفع نیروها می شود. به دنبال "انسجام ملی" هستم. یعنی اینکه ما در جامعه یک انسجام به وجود بیاوریم. الان در جامعه اختلافات سران قوا به تنه جامعه رسوخ کرده. این اختلافات باعث تشنج‌ها و بداخلاقی‌هایی در سطح جامعه می‌شود . (لینک خبر)


لنکرانی: نامزد مستقل معرفي خواهیم کرد
تصمیم جبهه پایداری این است که به طور مستقل کاندیدایی معرفی کند که بتواند پرچمدار این تفکر باشد.
کامران باقری لنکرانی متولد 1344 در تهران و وزیر بهداشت دولت نهم مدرک دکترای حرفه‌ای پزشکی خود را در سال 1368، مدرک تخصص بیماری‌های داخلی‌ را در سال 1371 و مدرک ‌فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد‌ را در سال 1375 ‬از دانشگاه علوم پزشکی شیراز دریافت کرد.

وی که در حال حاضر رئیس مرکز تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، همزمان با آغاز فعالیت‌های انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به جبهه تازه تاسیس پایداری پیوست و "سخنگوی" این جبهه شد.

لنکرانی در خصوص اینکه جبهه پایداری در انتخابات چگونه عمل خواهد کرد گفت: بله، تصمیم این جبهه با راهنمایی شورای فقهی از ماهها پیش بر این شد که جبهه بهطور مستقل کاندیدایی که بتواند پرچمدار این تفکر باشد را معرفی کند.

دو مساله خاتمی برای حضور در انتخابات
علی فلاحیان شامگاه یکشنبه در جمع مردم اهواز اظهار کرد: هدف من از حضور در انتخابات ساختن ایرانی قدرتمند از طریق برقراری ارتباط با کشورهای اسلامی و همسایه خواهد بود که با این کار می توان در برابر استکبار نیز یک جبهه قدرتمند تشکیل داد.

وزیر اسبق اطلاعات عنوان کرد: یکی از جدی ترین اهداف من از حضور در انتخابات، مهار گرانی است زیرا مردم ایران در مدت اخیر از این بابت با مشکلات فراوانی مواجه شده اند و جا دارد این مشکل اساسی برای مردم رفع شود.

فلاحیان ادامه داد: تقویت پول ملی نیز در راس برنامه های من قرار دارد زیرا با این کار ایران در عرصه جهانی می تواند قدرتمند ظاهر شود. همچنین در شرایط فعلی، چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که این امر باعث تورم فراوانی در کشور شده است و باید این حجم پول در جامعه کاهش یابد.

این نامزد ریاست جمهوری یکی دیگر از اهداف خود را ریشه کنی بیکاری در جامعه دانست و گفت: نرخ جهانی بیکاری 20 درصد است ولی این رقم در کشور بسیار بالاتر است؛ ضمن اینکه به زودی چهار میلیون دانشجو پس از فراغت از تحصیل به صف بیکاران می پیوندند که برای رهایی از این بحران باید راهکارهای اساسی تدوین کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: برقراری ارتباط موثر با کشورهای همسایه باعث رونق تجارت در کشور و افزایش کسب و کار و در نهایت صدور فرهنگ ایرانی اسلامی به تمام دنیا خواهد شد.

فلاحیان، برقراری و راه اندازی واقعی دولت الکترونیک در کشور را یکی از اهداف خود عنوان کرد و گفت: اگر دولت الکترونیک به معنای واقعی در کشور راه اندازی می شد، اختلاس سه هزار میلیادر تومانی در کشور صورت نمی گرفت.

یکی از نامزدهای ریاست جمهوری با بیان اینکه به نفع کسی کناره گیری نمی کنم گفت:خاتمی باید موضعش را در خصوص فتنه اعلام کند.

روانبخش: نامزدهای انتخابات برنامه ندارند
حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در نشست بصیرتی دانش‌پژوهان دوره آشنایی با نظام دینی در حسینیه حضرت ام‌البنین (س) منطقه پادادشهر اهواز اظهار داشت: برای تشکیل جبهه پایداری هیچ‌گاه در فکر قدرت طلبی نبوده‌ایم.

وی افزود: آیت‌الله مصباح نظرش این بوده که تشکلی، تشکیل شود که کار را برای قدرت انجام ندهد و اگر به قدرت رسید قدرت را برای دین بخواهد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: تاکنون افراد زیادی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 92 اعلام کاندیداتوری می‌کنند ولی هیچ کس برنامه‌ای ارائه نمی‌کند.

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو سخن با بیان اینکه نباید اینطور باشد که شخصی با زد و بند سیاسی یا با به هر وسیله‌ای دیگربه قدرت برسد تاکید کرد: آن چیزی که در تشکیل جبهه پایداری نقش داشت و مورد تاکید آیت‌الله مصباح یزدی نیز هست آن است که نیرو سازی را گسترش دهیم و نیروهای زیادی را برای پیشبرد اسلام تربیت کنیم.

وی هدف از تربیت نیروها را این گونه بیان کرد که هرجا نیاز به نیرو متعهد و متخصص داشته باییم دیگر مشکلی از لحاظ نیرو نداشته باشیم. (لینک خبر)

منتجب‌نیا:جریان اصلاحات رهبر ندارد
رسول منتجب نيا، نماينده سه دوره مجلس شوراي اسلامي و قائم مقام حزب اعتماد ملي در گفتگو با نسیم به بیان تحلیل های خود درباره مختصات جريان اصلاحات و انتخابات پرداخت.

مهمترین محورهای صحبت های رسول منتجب‌نیا را در ادامه می خوانید:

- یکی از ویژگی‌های جریان اصلاحات این است که یک شخص خاص یا گروه خاص رهبری این جریان را برعهده ندارند
- تنها وجه مشترک اصلاح‌طلبان، سلیقه و گرایش سیاسی آنها است و نه تعبد حزبی و تشکیلاتی‌شان
- جریان اصلاحات از دوم خرداد به بعد تشکیلات زیادی پیدا کرد، اما هیچ کدام از آنها حاضر نشدند عضو "شورای هماهنگی جبهه اصلاحات" بشوند، برخلاف اصولگرایان که مثلا قبل از بحث این دولت یک جبهه‌ای بودند، با حضور چهره‌های کلیدی که وقتی تصمیمی گرفته می‌شد، همه تبعیت می‌کردند، در اصلاحات چنین وضعیتی وجود ندارد.

آخرین اظهار نظر درباره کاندیداتوری هاشمی
"حجت‌الاسلام علي‌عسگري"  مشاور پارلماني رئيس مرکز استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام، درباره حضور آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده، گفت: وي در ديدار با نمايندگان ادوار، به طور قاطع و صريح بيان کرد که قصد حضور در انتخابات را ندارد.
 
وي افزود: علي رغم اينکه درخواست‌ها از آيت‌الله هاشمي براي حضور در عرصه انتخابات زياد است، ولي وي تمايلي براي حضور در انتخابات ندارند.

حجت‌الاسلام علي‌عسگري تصريح کرد: آيت‌الله هاشمي رسما و با بيان دلايل خود، در جمع نمايندگان ادوار که از طيف‌هاي اصولگرا و اصلاح‌طلب بودند، صراحتا اعلام کردند که وارد عرصه انتخابات رياست‌جمهوري نمي‌شوند.

یک کاندیدای ریاست جمهوری جدید!
عباسعلی منصوری امروز در گفت‌وگو با فارس در کاشان اظهار داشت: با توجه به درخواست‌هایی که مجموعه‌ای از افراد مستقل داشتند متقاعد شدم تا آمادگی اولیه خود را به عنوان یک فرد مستقل برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کنم.

وی از دلایل درخواست گروه‌های مستقل از خود را عملکرد فعلی‌اش در مجلس و سابقه مدیریتی خود قلمداد و خاطرنشان کرد: حضور در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس نشان از توجه و اعتماد خانه ملت به اینجانب دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام نهایی کاندیداتوری‌اش را نیازمند زمان و بررسی‌ شرایط دانست.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار