پاکسازی پارک ملی گلستان/ برپایی 70 آلاچیق ترکمنی

1403-08-01 03:08:42
0
20

مسئول کمیته گردشگری روستایی ستاد دایمی تسهیلات و نظارت بر سفر های استان گلستان گفت: توزیع پلاستیک زباله ، بروشور اطلاع رسانی و ... با هدف پاکسازی پارک ملی گلستان از 2 تا 13 فروردین 92 انجام می شود.

 

به گزارش کلاله خبر،حسن نوروزی عصر جمعه در نشست ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفر های استان گلستان افزود: این کمیته برای اولین بار در سطح کشور در استان گلستان تشکیل شده و قصد دارد به طور ویژه به ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی بپردازد.

وی افزود: در همین راستا علاوه بر استقرار کمپ های ثابت خدمات رسانی در روستاهای پر تردد واقع در مناطق گردشگری، مسیر جاده های اصلی، جشنواره های مختلف فرهنگی در ایام نوروز در روستاهای مختلف استان برگزار می شود.
 
نوروزی ادامه داد: برنامه های این کمیته در سطح شهرستان ها از سوی دهیاری های منتخب با هماهنگب و حمایت فرمانداری ها ، بخشداری ها و شوراهای روستایی برگزار می شود.
 
وی تصریح کرد: از مهمترین برنامه های این کمیته می توان به کمپینگ های ثابت کمیته گردشگری در روستاها از جمله زیارت گرگان، جفاکنده نوکنده، گزشرقی بندرگز، النگ کردکوی، سیجوال بندرترکمن، خوش ییلاق چشمه ساران آزادشهر، داشلی برون گنبد، تنگراه گالیکش و گری دوجی آق قلا اشاره کرد.
 
نوروزی خاطر نشان کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی مانند، جشنواره فرهنگی ورزشی روستا، آیین بومی محلی روستاییان، جشنواره های  غذاهای سنتی ، بومی و روستایی، جشنواره موسیقی سنتی روستا و جشنواره بازی های بومی و محلی نیز از دیگر برنامه های کمیته گردشگری روستایی است.
 
70 آلاچیق ترکمنی در گلستان برپا شده است
 
دبیر ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان گفت: در ایام نوروز و برای شناساندن هر چه بیشتر فرهنگ قوم ترکمن به مسافران نوروزی اقدام به برپایی 70 آلاچیق شده است.
 
قربان عباسی گفت: در این آلاچیق ها ، نحوه زندگی ترکمن ها، صنایع ترکمن و پخت غذا و شیرینی های سنتی ترکمن به نمایش در می آید.
 
وی افزود: این 70 آلاچیق در سراسر استان برپا شده است و بیشترین تعداد آلاچیق های ترکمن در شهرستان های گنبد و بندرترکمن برپا شده است.
 
هفت گروه موسیقی در ایام نوروز فعالیت می کنند
 
دبیر ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان گفت: در ایام نوروز و در قالب جشن ملی صدای بهار هفت گروه موسیقی در استان به هنرنمایی می پردازند.
 
عباسی گفت: سه گروه موسیقی از استان سمنان در گلستان حضور یافته اند که به اجرای برنامه هایی چون چوب بازی، حنابندان و اسب سواری می پردازند.
 
وی افزود: همچنین چهار گروه موسیقی نیز از استان گلستان به اجرای موسیقی آیینی و سنتی می پردازند.
 
عباسی یادآور شد: دیگر گروه های موسیقی استان همچون گروه موسیقی نجوای کتول، گروه موسیقی رقص سیستانی، گروه رقص خنجر ترکمن و گروه موسیقی بلوچ به اجرای برنامه پرداختند.
 
 توزیع دو میلیون نسخه بروشور در ایام نوروز
 
دبیر ستاد دایمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان گفت: در ایام نوروز بیش از دو میلیون نسخه بروشور و اقلام تبلیغاتی در بین مسافران توزیع می شود.
 
عباسی گفت: این اقلام در قالب کتابچه، بروشور، کارت پستال، پوستر و cd به مسافرین ارائه می شود.
 
وی افزود: اقلام تبلیغاتی توزیعی از سوی دستگاه های مختلف عضو ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان چون اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری، هلال احمر، حمل و نقل و پایانه ها ، راه و شهر سازی ، نیروی انتظامی ، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری گرگان ، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانکهای استان تهیه شده است.
 
عباسی در پایان گفت: بروشور ها و اقلام تبلیغاتی در مبادی ورودی و خروجی استان ، تفرجگاه ها و دیگر اماکن در بین مسافرین توزیع می شود.
 
بازدید آیت الله علوی گرگانی از ستاد تسهیلات سفر گلستان
 
آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید به نام شیعیان جهان نیز در بازدید از ستاد تسهیلات سفرهای استان گفت: باید موقعیتی ایجاد شود تا مسافران در استان احساس آرامش کنند .
 
وی با تاکید بر سودآور بودن صنعت گردشگری گفت: ایام نوروز و تعطیلات عید فرصت خوبی است تا استان را به دیگر هموطنان و حتی خارجیان معرفی کنیم .
 
آیت الله علوی گرگانی در پایان گفت: زحمات و تلاش های اعضای ستاد از سوی پروردگار بی مزد نمی ماند، پس باید در راه خدمت رسانی به مردم تلاش بیشتری کرد. 
 
 عبدالرضا دادبود، قائم مقام ستاد دایمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای گلستان نیز در بازدید از ستاد تسهیلات سفرها از تلاش های اعضای ستاد دایمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی تشکر و آنان را به خدمت رسانی بیشتر و بهتر به مسافرین نوروزی تشویق کرد./مهر
نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار