اخبار سیاسی:

آزادی فائزه هاشمی از زندان اوین پس از پایان محکومیت 6 ماهه

1403-08-01 05:08:36
0
57

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران یکشنبه 27 اسفند از آزادی فائزه هاشمی پس از پایان دوران محکومیت در روز سی‌ام اسفند خبر داده بود.

 

به گزارش کلاله خبر،دختر هاشمي رفسنجاني که به اتهام تبليغ عليه نظام ، از سوي شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران به زندان محکوم شده بود ،پس از تحمل دوران حبس ، از اوين آزاد شد.

وي دوران شش ماهه خود در زندان را در حالي به پايان برد که يک پرونده ديگر نيز عليه او در دوران حبس تشکيل شده است. مسوولان زندان او را متهم به اخلال در نظم کرده و پرونده اي برايش تشکيل داده اند. بر همين اساس ، آن طور که وکيلش گفته ، براي فائزه هاشمي قرار وثيقه صدميليون توماني صادر شده است.

فائزه هاشمي ، به همين دليل بخشي از ايام محکوميت خود را به عنوان تنبيه در سلول انفرادي گذراند.

محسني اژه اي ، سخنگوي قوه قضائيه در دي ماه 91 در اين باره گفته بود: زندان يکسري مقرراتي دارد و اگر چنانچه آن مقررات زير پا گذاشته شود اقداماتي تنبيهي وجود دارد که توسط خود زندان انجام مي‌شود و بر اساس آن چيزي که من شنيده‌ام، ايشان اقداماتي داشتند که به لحاظ همان مسائل تنبيهي از سه روز پيش به انفرادي رفتند.

پنج سال محروميت از عضويت و فعاليت در احزاب، گروه‌ها، انجمن‌ها، فضاي مجازي و فعاليت رسانه‌اي و مطبوعاتي نيز بخش ديگري از حکم صادره درباره فائزه هاشمي بود که به عنوان متمم مجازات در حکم دادگاه ذکر شد./آخرین

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار