مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان خبر داد

کاشت 500 هزار اصله نهال زیتون در گلستان

1403-07-02 10:07:29
0
38

حسن نوروزی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین این دفتر و سازمان جهاد کشاورزی این استان گفت: مقرر شد حدود 500 هزار اصله نهال زیتون در معابر، بوستان‌ها، مدارس و حاشیه جاده‌ها کاشته می‌شود.

 

به گزارش کلاله خبر،حسن نوروزی صبح امروز در جمع کارشناسان دفتر امور روستایی استانداری گلستان اظهار داشت: این سالن‌ها در روستاهای «دهنه» کلاله، «لمسک»، «اسبومحله» و «آلوکلاته» گرگان، «چهارده» کردکوی، «لیوان‌غربی» بندرگز، «خواجه نفس» گمیشان، «بی‌بی شیروان» گنبدکاووس و «دارکلاته» و «گلند» رامیان به بهره‌برداری رسیدند.

وی افزود: عملیات اجرایی تا مرحله نصب سوله در چهار روستای «پیچک محله» علی‌آبادکتول، «گری‌دوجی» آق‌قلا، «میرمحله» گرگان و «کاشیدار» آزادشهر و شهر «تاتار علیا» انجام شد.

سال آینده ساخت پنج سالن ورزشی در روستاها پایان می‌یابد

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود منابع مالی دهیاری‌ها تاکنون این پنج سالن به بهره‌برداری نرسیده‌اند.

نوروزی ادامه داد: طبق مکاتبات به عمل آمده مقرر شد از محل اعتبارات دهیاری‌ها دو سالن ورزشی روستای کاشیدار آزادشهر و میرمحله گرگان سال آینده به بهره‌برداری برسند.

وی یکی از وظایف دهیاری‌ها را کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای روستایی و برخورد با متخلفان ساخت و ساز غیرمجاز برشمرد و اظهار کرد: به منظور ایجاد انگیزه در دهیاران با نظر مساعد معاون عمرانی استانداری دبیرخانه کمیسیون ماده 99 به این دفتر منتقل شد.

پرونده ساخت و سازهای غیرمجاز توسط دهیاری‌ها تشکیل می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: مراحل تشکیل پرونده کمیسیون توسط دهیاری‌ها و ناظرین فنی آنها در بخشداری‌ها انجام و جلسات کمیسیون ماده 99 هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود.

نوروزی تصریح کرد: به منظور وحدت‌رویه، کلاس‌های آموزشی با موضوع تخلفات ساخت و ساز و کمیسیون ماده 99 برای دهیاران در شهرستان‌ها برگزار شد.

وی یکی از ضرورت‌های مدیریت روستایی را داشتن ساختمان دهیاری دانست و گفت: در همین راستا نقشه ساختمان با تیپ 65 متر مربع برای دهیاری‌ها تهیه شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان اظهار داشت: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد 200 دهیاری دارای ساختمان ملکی و حدود 100 دهیاری ساختمان نیمه‌تمام داشتند که با پیگیری‌های به عمل آمده و با اعتبارات تخصیص یافته از سوی دفتر دهیاری در آینده نسبت به تکمیل ساختمان‌ها اقدام می‌شود.

نوروزی تصریح کرد: امسال 40 ساختمان نیمه تمام دهیاری‌های استان به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین این دفتر و سازمان جهاد کشاورزی گلستان در خصوص کاشت نهال زیتون در روستاها، هدف این تفاهم‌نامه را توسعه فضای سبز روستایی و ترویج فرهنگ استفاده از زیتون در سبد غذایی خانوار عنوان کرد. 

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان افزود: براساس این تفاهم‌نامه مقرر شد حدود 500 هزار اصله نهال زیتون در معابر اصلی و فرعی، بوستان‌ها، مدارس و حاشیه جاده‌ها کاشته شود.

به گفته نوروزی، 371 روستا در گلستان مشمول اجرای طرح کاشت نهال زیتون هستند./فارس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار