اخبار کوتاه گلستان:

26 میلیارد ریال تشویقی زکات به گلستان پرداخت شد

1403-06-18 02:06:42
0
111

برگزاری 20 جشنواره نوروزی روستایی، میدانداری مردم در حکومت دینی، آموزشهای مهارتی 6800 مددجوی کمیته امداد، پرداخت 26 میلیارد ریال تشویق زکات و ارائه برنامه برای توسعه روستاها از جمله عناوین اخبار کوتاه گلستان است.

بودجه 32 میلیارد ریالی سازمان فرهنگی شهرداری گرگان تصویب شد

 

به گزارش کلاله خبر،معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار گلستان در هشتمين و آخرين جلسه کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال 91 گفت: استقرار و استمرار حکومت ديني منوط به ميدان داري مردمي است.

عليرضا جمشيدي افزود: به لطف الهي ما معتقديم حکومت جمهوري اسلامي حکومتي با ويژگي مردم سالاري ديني است و مردم ما از اولين روزهاي انقلاب تا به امروز در تمام صحنه ها و عرصه ها حضور پررنگي داشته و دارند و قطعاً با شناختي که از مردم متدين و ولايتمدار داريم ، اين رفتار خداپسندانه را ادامه خواهند داد.

وي با بيان اينکه بايد نقش پررنگ همکاري عمومي را در تمام حوزه ها جدي گرفت تصريح کرد : در تمام حوزه ها بويژه مسائل اجتماعي و اقتصادي اگر بخواهيم کاري را منهاي همکاري عمومي انجام دهيم ، بطور موفقيتي را بدست نخواهيم آورد .
 
20 جشنواره در روستاهاي گلستان برگزار مي‌شود 
 
مسئول کميته گردشگري روستايي ستاد دائمي تسهيلات و نظارت بر سفرهاي نوروزي استان گلستان گفت: در تعطيلات عيد نوروز 20 جشنواره فرهنگي و ورزشي در روستاهاي استان گلستان برگزار مي‌شود.

حسن نوروزي در جمع دهياران استان گلستان اظهار داشت: از مجموع 20 جشنواره فوق 14 جشنواره در شرق استان برگزار مي‌شود.
 
وي افزود: سه جشنواره در شرق استان گلستان، دو جشنواره در گرگان و يک جشنواره نيز در آق‌قلا برگزار خواهند شد.
 
آموزشهای مهارتی 6800 مددجوی گلستان
 
معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد امام خميني (ره) گلستان گفت: 6 هزار و 804 مددجوي كميته امداد گلستان در سال جاري از آموزش هاي مهارتي بلند مدت، كوتاه مدت، حرفه آموزي فرزندان و دانش آموزان و آموزش هاي استاد شاگردي بهره مند شده اند . 
جواد عينعلي اظهار داشت: توجه به بخش آموزش در ايجاد اشتغال پايدار براي مددجويان يك امر ضروري است كه به توسعه اقتصادي و افزايش توليد ملي كمك خواهد نمود. 
 
وي خاطرنشان كرد: در همين راستا 2 هزار و 52 مددجو از آموزش هاي فني و حرفه اي بلند مدت، 3 هزار و 695 نفراز آموزش هاي كوتاه مدت و يك هزار و 53 دانش آموز و فرزندان مددجويان از آموزش هاي حرفه آموزي و چهار مددجو نيز از آموزش استاد و شاگردي بهره مند شده اند.
 
پرداخت 26 میلیارد تشویقی زکات به گلستان
 
مديركل كميته امداد امام خميني (ره) گلستان گفت: از سوي دولت 26 ميليارد ريال تشويقي زكات براي استان گلستان واريز شده است. 
 
عباس حاجي اكبري اظهار داشت: استان گلستان بعنوان یکی از اولين استان های است كه از تشويقي زكات بهره مند شده و دولت در سال جاري مبلغ 26 ميليارد ريال به حساب گلستان واريز نموده است. 
 
وي با بيان اينكه تشويقي زكات صرف تكميل پروژه ها خواهد شد افزود: در سال جاري از محل اعتبارات زكات 545 پروژه مرمتي، احداثي، حمايتي شامل؛ مسجد ، حسينيه ، غسالخانه، زيبنيه، راه سازي، درمان، جهيزيه،‌ تحصيل، معيشت و ... اجرايي شده است. 
دهياران براي توسعه و رشد روستاها برنامه جامع داشته باشند 
 
معاون فرماندار شهرستان بندرگز با اشاره به نقش مهم دهياران گفت : دهياران براي توسعه و رشد هر چه بيشتر روستاها ، برنامه جامع داشته باشند. 
 
محمد احمدي در نشست دهياران بخش مرکزي بندرگز که در محل فرمانداري برگزار شد، اظهار داشت : لازمه رسيدن به اهداف تعيين شده در حوزه روستاها داشتن برنامه است که لازم است انديشه دهياران بر اساس استفاده بهينه از امکانات موجود در جهت پاسخگويي منطقي به نيازمنديهاي مردم باشد.
 
وي با بيان اينکه دهياران درخط مقدم مسائل  و مشکلات روستا قرار دارند، افزود : دهياران با استفاده از امکانات و ظرفيت هاي موجود ، در جهت عمران و آباداني هر چه بيشتر روستاها تلاش کنند./مهر
نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار