جدول كاهش قيمت پنج خودروي داخلي

1403-08-02 03:08:18
0
10

در حالي كه خودروسازان اعلام كرده اند كه بيش از اين قادر به كاهش قيمت ها نيستند امروز شوراي رقابت ضابطه تعيين قيمت خودرو را اعلام كرده است. بر اساس ضابطه جديد قيمت خودروها دچار تغييراتي شده است.

 

به گزارش کلاله خبر،شوراي رقابت اين ضابطه را بر اساس قيمت شهريورماه سال جاري به علاوه تورم بخشي شش ماهه اخير تعيين كرده است. اما دبير انجمن خودروسازان روز گذشته در اضهار نظري گفته بود: «متاسفانه اگر دستورالعمل شورای رقابت مبتنی بر کاهش بیشتر قیمت خودرو برای خودروسازان باشد، به هیچ وجه عمل به آن میسر نخواهد بود.»

بر اساس  ضابطه از سوي شوراي رقابت اين اعلام بر اساس دو ارز آزاد و مبادله اي صورت گرفته است. اين در حالي است كه خودرو سازان همواره از عدم دريافت ارز مبادله اي شكايت داشته اند. دبير انجمن خودرو سازان با اعلام اين موضوع كه قیمت تمام شده پراید، 16 میلیون و 300 هزار تومان است گفت: «البته این نرخ باز هم براساس ارز مبادله ای است در حالی که ارز مبادله ای به راحتی در اختیار خودروسازان قرار نمی‌گیرد.»
خودروسازان چندي پيش به درخواست معاون اول رئيس جمهور قيمت هاي خود را در آستانه سال نو از 500 هزار تا 4 ميليون تومان كاهش داده بودند. در همان زمان شوراي رقابت اعلام كرد كه اين كاهش قيمت تنها براي بازار شب عيد صورت گرفته است و خودروسازان پس از اعلام ضابطه ملزم به رعايت آن هستند.
شوراي رقابت پس از آن مسئول تعيين ضابطه قيمت خودرو شد كه قيمت خودرو با افزايش چشمگيري مواجه شد. در آن زمان به دستور دولت تعيين قيمت خودرو به خودروسازان محول شده بود. اما رئيس جمهور با انتقاد از افزايش قيمت ها تعيين قيمت خودرو را به شوراي رقابت سپرد.
اختلاف بر سر تعيين قيمت خودور ميان خودرو سازان و شوراي رقابت بازار خودرو را با ركود مواجه كرده است اما احمد نعمت بخش دبير انجمن خودرو سازان اعلام كرده است كه مردم بيش از اين منتظر كاهش قيمت خودرو نباشند و در صورت نياز خودوري مورد نظر خود را خريداري كنند.
امروز بلافاصله پس از اعلام ضابطه از سوي شوراي رقابت برخي از خبرگزاري ها اقدام به انتشار قيمت كرده اند كه به دليل تغييرات قيمتي در شهريور ماه اين اعداد و ارقام تفاوت هايي با هم دارند. جدول زير بر اساس ارقامي است كه خبرگزاري فارس استخراج كرده است:
منبع: فرارو
نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار