رجبی:

وضعیت اشتغال گلستان تنها روی کاغذ راضی کننده است

1403-07-28 06:07:41
0
64

ناظر مجلس در شورای اشتغال استان گلستان گفت: وضعیت ایجاد اشتغال در استان بصورت تئوریک و روی کاغذ بسیار راضی کننده است اما واقعیت چیز دیگری بوده و اصلا رضایت بخش نیست .

 

به گزارش کلاله خبر،عبدالکریم رجبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه روز پنجشنبه درباره بررسی وضعیت اشتغال گلستان در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: به رغم اینکه وضعیت ایجاد اشتغال و فرصتهایی شغلی در گزارشهای ارائه شده امیدوارکننده است ولی متاسفانه نتیجه آن چندان ملموس نیست.

وی اظهار داشت: با این شرایط و فرصتهای شغلی که ایجاد می شود باید تحولی در ایجاد اشتغال در استان صورت گیرد.
 
وی عنوان کرد: در این نشست با توجه به برنامه ریزیهایی که صورت گرفت، تاکید شد که بصورت اجرایی عملیاتی شود و جوانان و فارغ التحصیلان دانشجویی وارد بازار کار شوند.
 
رجبی گفت: همچنین مقرر شد شرایطی در حوزه های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، صنایع تبدیلی و ... ایجاد تا منجر ببه ایجاد اشتغال شود.
 
نماینده مردم کلاله، مینودشت، گالیکش و مراوه تپه در مجلس تاکید کرد: اکنون در استان فرصت شغلی ایجاد شده ولی بنظر می رسد اطلاع رسانی مطلوب صورت نگرفته تا جوانان متقاضی وارد این حوزه ها شوند.
 
اشکال در هماهنگی بین دستگاهی
 
وی یادآور شد: هماهنگی های بین دستگاههای نیز دچار اشکال بود که توصیه شد که ماهنگیهای لازم صورت گیرد تا ادارات در ایجاد فرصت های شغلی هماهنگ باشند.
 
رجبی بیان داشت: پیشنهاد کردیم در استان دستگاهی متولی اشتغال باشد و دستگاههای دیگر با آن هماهنگ باشند و سامانه ای برای ثبت نام وجود داشته باشد.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر لزوم راه اندازی سامانه کارجویان و کارفرمایان تاکید کرد و گفت: این سامانه سبب می شود تا کارفرمایان بتوانند براحتی نیروهای مورد نیاز را تامین کنند.
 
رتبه 28 گلستان در ایجاد اشتغال
 
وی یادآورشد: با توجه به اینکه گلستان در زمینه اشتغال وضعیت خوبی ندارد و در رتبه 28 کشور است، اولویت در جذب نیرو باید با نیروی بومی باشد.
 
این نماینده مجلس گفت: جایی که در استان تخصص وجود دارد، اولویت باید با نیروهای بومی باشد.
 
وی درباره آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان استان در زمینه اشتغال و بیکاری گفت: بین آمارهای ارائه شده ناهماهنگی وجود دارد.
نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار