مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان گلستان:

10هزار مادر روستایی بیمه رایگان شدند

1403-08-01 01:08:34
0
21
10هزار مادر روستایی بیمه رایگان شدند
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گلستان در خصوص بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایر گفت: گلستان جزو استان‌های پیشتاز در اجرای این طرح است، تاکنون ۹ هزار و ۸۵۰ نفر برخوردار از مزایای این طرح شدند

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کلاله خبر» به نقل از گلستان ما حسن قدیمی اظهار کرد: در راستای قانون جوانی جمعیت طرح ویژه بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایر که صاحب سه فرزند و بیشتر هستند در استان اجرا می‌شود و گلستان جزو استان‌های پیشرو در این زمینه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ویژه جوانی جمعیت از ابتدای امسال شروع شد، افزود: مادران غیر شاغل مناطق روستایی که فرزند سوم و یا بیشتر آن‌ها یکم فروردین ۱۳۹۶ به بعد متولد شدند دولت به صورت رایگان آن‌ها را بیمه می‌کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گلستان بیان کرد: تاکنون در استان گلستان ۹۲ هزار بیمه شده در این صندوق داریم و ۴ هزار و۷۲۰ نفر نیز مستمری‌بگیر هستند.

قدیمی گفت: تاکنون برای برخورداری از قانون جوانی جمعیت ۲۰ هزار و یک‌صد نفر ثبت‌نام کردند و ۹ هزار و۸۵۰ نفر بیمه رایگان شدند.

وی با اشاره به اینکه این طرح همچنان ادامه دارد، ابراز کرد: عزیزانی که دارای شرایط برخورداری از مزایای این طرح هستند می‌توانند از طریق نشانی الکترونیکی WWW. ROOSTAA. IR و یا ۵۵ کارگزاری که در سطح استان داریم مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

قدیمی ادامه داد: متقاضیان پس از پالایش و بررسی‌هایی که در سامانه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد نتیجه نهایی برای بیمه شدن آن‌ها اعلام و به صورت رایگان بیمه می‌شوند.

وی گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یکی از صندوق‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که از سال ۱۳۸۴ راه‌اندازی شد و افرادی که کارفرما نداشتند و بدون کارفرما نمی‌توانستند بیمه شوند، دولت مکلف شد به عنوان کارفرما نقش‌آفرینی کرده و این عزیزان از مزایای بیمه برخوردار شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گلستان توضیح داد: طبق قانون دولت مکلف است که ۷۰ درصد حق بیمه را پرداخت کند و تنها ۳۰ درصد حق بیمه توسط بیمه‌شدگان پرداخت می‌شود

انتهای خبر/

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار