با ارسال جوابیه ای انجام شد؛

واکنش تند یک فعال فرهنگی کلاله به یک پیام راهبردی+ متن جوابیه

1403-06-29 01:06:32
0
80
واکنش تند یک فعال فرهنگی کلاله به یک پیام راهبردی+ متن جوابیه
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">یک فعال فرهنگی نسبت به پیام راهبردی کانال های تلگرامی و این پایگاه خبری و تحلیلی واکنش نشان داد.</span></p>

به گزارش کلاله خبر، نور محمد محمدی، فعال فرهنگی و یکی از اعضای خانواده بزرگ آموزش و پرورش شهرستان کلاله، در حالی به سایت کلاله خبر جوابیه ارسال کرد که در مطالب مورد ادعای وی، هیچ اسم و نشانی از سردمداران گروه های اقبال و آرمان به میان نیامده است(هر کسی می تواند خود را عضو این گروه ها و سردمداران آن اعلام کند.)؛ ولی با این اوصاف وی در مقام دفاع از این گروه ها برآمد.

در حالی که کانال "اخبار کلاله" از نور محمد محمدی به عنوان یکی از اعضای ائتلاف گروه اقبال و آرمان یاد کرده است؛ معلوم نیست که چرا این فرهنگی شهرستان کلاله اصطلاحات مهره سوخته، اربابان پول و قدرت را که تنها اصطلاح هستند و توهین محسوب نمی شوند را به خود گرفته و واکنش تندی به این موضوع داشته است؟.

وی در حالی دم از وحدت و راهبرد وحدتی این گروه ها می زند که اقدامات آنها در دوره قبل مجلس شورای اسلامی چهار سال شهرستان را معطل خودنمایی برای کاندیداتوری مجلس از گنبد کرد و دریغ از یک نگاه به مشکلات اساسی شهرستان های حوزه شرق گلستان.

شما که دم از وحدت و رویه وحدت آمیز این گروه ها می زنید؛ در انتخابات مجلس شورای اسلامی با وجود اینکه می دانستید چهار سال به مردم منطقه از نظر خدمات رسانی و تلاش برای تسهیل آن، ظلم شد؛ چه رویه ای را در پیش گرفتید و با کدام کاندیدا پیمان بستید؟.

حال که خود را در مقام دفاع از گروه های اقبال و آرمان می دانید؛ چرا برای اثبات ادعای خود، ائتلافی فرا قومیتی تشکیل نداید که قفلی بر دهان منتقدان باشد؟ چرا در این گروه از افرادی که محل کار یا محل سکونت آنها در گنبد است؛ استفاده شده است که جلسات و تصمیمات شورا معطل حضورآنها باشد. آیا این تصمیمات و انتخاب خود را انتخاب تخصصی و براساس شایسته سالاری می دانید؟.

تجربه تلخ شورای کنونی و ایمان به اتحاد قوم ترکمن که مسلما افرادی از این قوم بر کرسی شورا تکیه خواهند زد؛ ما را بر آن می دارد که برای جلوگیری از ضرر چهار ساله دیگر شهر کلاله از بزرگان و یاشولی های این قوم بزرگ، درخواست انتخاب شایستگان را داشته باشیم؛ اما چرا این درخواست ما باعث واکنش شما شد؛ از خواسته ما یا تغییر موضوع بزرگان نسبت به خود هراس دارید یا اینکه به شایستگی خود ایمان ندارید؟.

در ادامه جوابیه را مشاهده می کنید:

بسم الله الرحمن الرحیم

پاسخ به مطالب تخریبی کانال کلاله خبر و سایتهای همسوی آن

برگزاری انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری آحاد مردم وانتخاب فردی متعهد ،متخصص،مدیر و شایسته اعتقاد و باور قلبی ماست؛چراکه معتقدیم شهر  به همه شهروندان فهیم کلاله فارغ از هر قوم ،مذهب،مرام و مسلک تعلق دارد.

رشد،بالندگی و توسعه متوازن شهر را مردم آگاه و با درایت کلاله از منتخبین شورای شهر طلب می نمایند که لازمه آن حضور افراد توانمند ،متخصص،پاک دست و آگاه به مدیریت شهری با وسعت نظر و اندیشه باز به مقوله های فرهنگی،اجتماعی و عمرانی و......در مسند مدیریت شهری است.

نگاه تحکمی و از بالا به پایین و تعصب گرایانه به شهر و توسعه آن هیچ سنخیتی با تفکر و روحیه توسعه گرایانه به مسائل شهری ندارد. در شهرهایی به مانند کلاله که متشکل از بافت موزاییکی اقوام مختلف اند موضوع قومیت فرصتی بس مغتنم و با ارزش است.لازمه بهره وری از این فرصت وجود انسانهای پاک طینتی است که احترام به انسان و کرامت انسانی و حفظ شأن و مقام آن و خدمت به هم نوع خویش را مایه مباهات خود می دانند.

با این اوصاف جای بسیار تاسف دارد که رسانه هایی که خود را سردمدار وحدت و حامی حضور افراد توانمند،شایسته ،متعهد ومتخصص در پارلمان محلی می دانند بجای هم افزایی و انسجام و وحدت بین اقوام  نسبت به شکل گیری ائتلاف قوم ترکمن حساسیت فوق العاده ای نشان داده و با بکارگیری ادبیات سخیف و مشمئز کننده که از ذهن افراد متعصب و بیمارگونه نویسندگان آن تراوش می کند با کمال وقاحت و بی ادبی افراد و گروههای انتخاباتی را مورد هجمه و افترا قرار داده و ادب و اخلاق رسانه ای را رعایت نمی کند .با شبهه افکنی و جو بی اعتمادی بین اقوام مختلف در صدد القا این ذهنیت در جامعه هستند که  تشکیل جلسات و نشست های ائتلافی گویا فقط بین کاندیداها قوم ترکمن در حال انجام است.حال آنکه چنین نشست‌های ائتلافی بین اقوام دیگر ساکن در کلاله تشکیل شده است.

کانال کلاله خبر به بهانه انتخابات وبا تحریک کاندیداها وبا ایجاد شبهه و با ادبیات توهین آمیز وبا دست آویز قرار دادن برخی گروههای سیاسی از جمله گروه اقبال و افراد تأثیرگذار و شناخته شده  آن مکنونات قلبی و اعتقادات واقعی خویش را نسبت به بزرگان و یاش اولی های قوم مشارکت جوی ترکمن بیان می نماید.

کانالهای معلوم الحالی مانند کلاله خبر که با ادبیات کینه ورزانه در صدد دوقطبی کردن انتخابات شورای شهر کلاله هستند قطع یقین بدانند که با شناختی که از شهروندان آگاه و دلسوز کلاله  دارم  به اهداف و آرزوهای بدخواهانه خویش نخواهند رسید.

به عنوان یک فعال سیاسی و فرهنگی  اعلام می دارم کلاله خبر و گردانندگان آن هیچ دغدغه ای و اعتقادی  نسبت به توسعه متوازن شهر و تعمیق بخشی به اتحاد و زندگی مسالمت آمیز بین اقوام ندارند و در نوشتار کانال آن هیچ مطلبی دال بر تأکید بروحدت اقوام دیده نمیشود. گروه اقبال از شکل گیری ائتلاف بین اقوام با حمایت عقلا و معتمدین و دلسوزان  آگاه و فعالان سیاسی و اجتماعی وفرهنگی شهر کلاله بادرنظر گرفتن جمیع جوانب استقبال می کنندودر جهت شکل گیری آن از هر کوششی دریغ نخواهند کرد.

گروه مردمی اقبال به زعم نگارنده این سطور جزو دلسوزتربن ودغدغه مند ترین شهروندان کلاله ای هستند که در انتخابات محلی و ملی جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری فعالیت می کنند ولی شوربختانه حرکت غرورآفرین اقبال که درجهت قوام و دوام نظام و انقلاب است به مذاق برخی افراد و گروههای خاص و فرصت طلب خوش نمی آید.چرا که همیشه در صدد القا این ذهنیت و تفکر به مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز هستند که گروه اقبال و افراد فعال آن قوم گرا و یا مخالف نظام و انقلاب هستند ودر هر فرصتی به تخریب این گروه و افراد تأثیرگذار آن می پردازند.حال آنکه فعالیت ربع قرن فعالیت این گروه بیانگر دلبستگی و علاقه آنها به نظام و کشور می باشد.

بکارگیری ادبیات سخیف و به دور از ادب و نزاکت نظیر مهره سوخته و وابستگان پول و قدرت بیانگر عمق اندیشه و تفکر نویسندگان متعصب آن را می رساند.

به کانال کلاله خبر و کانالهای که مطالب آن را بازنشر می کنند توصیه میکنم اولا با اطلاع دقیق از صحت و سقم مطالب نسبت به بارگذاری و نشر آن در فضای مجازی اقدام نمایند.ثانیا حرمت قلم و آنچه که از آن تراوش می کند را نگه دارند.ثالثا به یقین بدانند که عزت و ذلت در دست خداوند جبار وعزیزی است که محمد مصطفی (ص) را نبی رحمت و اسوه و الگوی ما مسلمانان قرار داد تا به ما یاد آوری کند که آبرو و حیثیت افراد به مانند جان و مال وناموسش حرمت دارد .در پایان به عنوان یک فعال سیاسی و اجتماعی به عزیزان کانال کلاله خبر توصیه میکنم که بجای صرف انرژی و تمرکز به فعالیت و نشست انتخاباتی اقبال و رصد کاندیداهای ترکمن و شبهه افکنی در جامعه ،رسالت رسانه ای خویش رادر جهت تقویت وحدت اقوام و گرم کردن تنور انتخابات محلی و

ملی پیش رو و جذب مشارکت حداکثری به انجام برسانند.اگر واقعا دلسوز جامعه و توسعه متوازن شهر کلاله هستید در جهت تقویت اتحاد و وحدت بیش از پیش بین اقوام و شکل گیری ائتلاف بین اقوام قلمی بزنید و قدمی بردارید.

با احترام نورمحمدمحمدی فعال سیاسی و فرهنگی

انتهای پیام/

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار