یادداشت؛

انتخابات؛از آمریکا تا سوریه، درسی برای ایران

1403-08-01 07:08:39
0
7
انتخابات؛از آمریکا تا سوریه، درسی برای ایران
<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 8pt;">در سوریه پس از جنگ های نابرابر و تحمل از دست دادن عزیزانشان در حمله اتحاد کفر و آوارگی و رنج بسیار سوریها، مردم فهمیدند که حضور در عرصه، دفاع از کشور و نظام حاکم و شرکت در انتخابات چقدر مهم است و ما شاهد آن صف های پُرشور و طولانی جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری کشورشان بودیم.</span></p>

به گزارش کلاله خبر، پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کلیپی دیدم که در حال حاضر بازنشر بسیاری شده و آن تلاش همگان در ایالات متحده برای حضور حداکثری پای صندوق های رأی  بود که منجر به مشارکت درصدی بیش از چندین انتخابات پیش شد.

یکی دو روز گذشته نیز صف های به هم فشرده مردم شامات را دیدم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سوریه، و رییس جمهور منتخب ۹۵ درصد آراء را به خود اختصاص داد.

کشوری که خود را مطابق با نظریه آقای فوکویاما مدعی آخرین ایدئولوژی اومانیستی جهان می داند و کشور مسلمان جنگ زده ای که همه همراهان نظام سلطه گفتند که رییس جمهور قانونی آن باید برود و دولتش بپاشد ؛ همگی حضور در انتخابات برایشان مهم و حیاتی و دارای اهمیت است.

اهمیت انتخابات چیست ؟

در نظام های جمهوری و مردم سالار، انتخابات وجود داشته و مردم دارای حق انتخاب می باشند. مشارکت مردم در هر انتخاباتی به نوعی پذیرش چارچوب های  نظام سیاسی حاکم و اعتماد به آن است.

عدم حضور در انتخابات و یا مشارکت حداقلی نشان بر عدم اعتماد به اصل آن نظام است و طمع دشمنان به استعمار آن کشور را افزایش می دهد.

برای همین است که حدود ۴۳ سال ضد انقلاب ها تلاش برای تحریم انتخابات و ناامیدی و یأس مردم از انقلاب اسلامی می کنند.

در نظامات بین‌المللی مهمترین شاخص قابل سنجش برای این مهم، درصد شرکت در انتخابات می باشد و رئیس جمهور منتخب با قدرت و پشتوانه آرای انتخابات خود در مجامع بین‌المللی حاضر می گردد.

رسانه های تغذیه شده فکری از انگلیس، آمریکا و سعودی، همیشه افتخارات و پیشرفت های کشور را سانسور و در عوض ضعف های کشور که عموماً خروجی برخی تصمیم گیران و تصمیم سازان وابسته به نظام های لیبرالیست است را با پروپاگاندای رسانه ای، بزرگ و به دلایل مختلف و تکراری در چله اول انقلاب و در دو انتخابات اخیر علاوه بر آن، بحث کرونا را از دلایل منصرف نمودن مردم از شرکت در انتخابات ایران عزیز با تکیه بر تکنیک های اقناع مخاطب در فقر وجود سواد رسانه‌ای آحاد مردم، بر میشمارند.

در صورتی که هنگام اوج کرونا در آمریکا ما شاهد عدم پرداختن عموم رسانه ها و مردم به بحث کرونا و تلاش وافر برای به پای صندوق آوردن تک تک شهروندان در ایالت متحده هستیم !

در سوریه پس از جنگ های نابرابر و تحمل از دست دادن عزیزانشان در حمله اتحاد کفر و آوارگی و رنج بسیار سوریها، مردم فهمیدند که حضور در عرصه، دفاع از کشور و نظام حاکم و شرکت در انتخابات چقدر مهم است و ما شاهد آن صف های پُرشور و طولانی جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری کشورشان بودیم.

آری شرکت در انتخابات در همه جای دنیا مهم است، چه شرقی و چه غربی، چه لیبرال، چه مسلمان، چه آسیایی و چه آمریکایی ‌.

لازم به توضیح است که بر این اساس در برخی از کشورهای جهان، شرکت در انتخابات اجباریست و عدم شرکت در آن محرومیت های اجتماعی  و جریمه های نقدی را به همراه دارد ؛ کشور های دارای این قانون همچون :

آرژانتین، بلژیک، استرالیا، سوئیس، بولیوی،  برزیل، مکزیک، سنگاپور و..‌

و این در حالیست که شرکت در انتخابات در ایران کاملا اختیاری است و همین بس که پی به تبلیغات و ضد تبلیغات مسموم ضد انقلاب در ایران پی ببریم.

برای همین است که رهبر معظم انقلاب می فرمایند :

((ممکن است کسی بنده را قبول نداشته باشد، عیبی ندارد امّا انتخابات مال رهبری نیست، مال ایران اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است. 

همه باید بیایند در انتخابات شرکت کنند ؛ این موجب میشود که نظام جمهوری اسلامی تقویت بشود، پایداری آن و ماندگاری آن تأمین بشود، کشور در حصار امنیّت کامل باقی بماند -که خب بحمدالله امروز هست.))

نکته پایانی :

انتخابات هم حق است و هم تکلیف، هم باید در تعیین سرنوشت کشور دخیل باشیم و تکلیف مان را در مقابل آینده کشور و نسل و مردم  خود انجام دهیم و هم در تواصی حق دیگران را ترغیب به استفاده از این حق نماییم.

مجتبی لشکربلوکی

مدرس معارف انقلاب اسلامی

منبع: گلستان ما

انتهای پیام/

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار