معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان :

بيش از 210 هزار گلستاني تحت آموزشهاي پيشگيري از اعتياد قرار گرفته اند

1403-08-01 03:08:29
0
10

معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار گلستان با تأکيد بر نقش پيشگيري از اعتياد گفت : تا کنون بيش از 210 هزار نفر از هم استانيهاي عزيز تحت آموزشهاي پيشگيري از اعتياد و مواد مخدر قرار گرفته اند.

 

کلاله خبر،"عليرضا جمشيدي" در دهمين جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاري که به رياست مهندس قناعت استاندار گلستان برگزار شد افزود : برگزاري 8 همايش بزرگ پيشگيري در شهرستانهاي استان ، برگزاري سه کارگاه آموزشي ، پرداختن به مسائل پيشگيرانه از طريق آموزش و پرورش براي دانش آموزان و برگزاري دوره هاي آموزشي براي کليه ورودي هاي سال اول دانشگاهي در استان گلستان بخشي از اقداماتي است که در حوزه پيشگيري از اعتياد در استان به انجام رسيده است.
وي ادامه داد : برگزاري 9 جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر در سال 91 با 39 مصوبه ، برگزاري 82 جلسه فرعي در شهرستانها به رياست فرمانداران ، برگزاري 6 جلسه کميته هماهنگي ماده 16 با 22 مصوبه و برگزاري جلساتي در خصوص کمپهاي غير مجاز بخشي از فعاليتهاي ستاد هماهنگي مبارزه با مواد مخدر در حوزه سياست گذاري و تصمصم گيري است.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با موادد مخدر استان تصريح کرد : در حال حاضر 23 کمپ درماني براي اجراي ماده 15 ، 125 مرکز M.M.T   و 7 مرکز D.I.C   در استان گلستان خدمات درماني لازم را به معتادين ارائه مي دهند .
وي افزود : هدف ما افزايش کمپهاي مجاز در همه شهرستانها و مناطق استان است و به هر مقدار که داوطلب تأسيس کمپ داشته باشيم با تأييد صلاحيتهاي لازم از سوي مراجع مرتبط ، مسير را به گونه اي براي اين افراد سهل و آسان خواهيم کرد تا کمپ هايشان با مجوز رسمي شکل گرفته و فعال شود.
جمشيدي بازديد مستمر و دائمي از مناطق آلوده را از ديگر فعاليتهاي شورا برشمرد و اظهار داشت : اعضاي دبيرخانه با همکاري نيروهاي انتظامي بصورت مستمر از مناطق و نقاط آلوده اي که سابقاً مورد پاکسازي قرار گرفته اند بازديد و سرکشي بعمل مي آورند که بيش از 23 مورد گزارش کتبي اين بازرسيها از ابتداي سال وجود دارد.
وي در ادامه ارتباط دبيرخانه با خانواده معتادان بهبود يافته را از ديگر فعاليتهاي اعضاي شورا برشمرد و بيان کرد : ما همچنان با معتاداني که بيشتر آنها در مرکز ترک اعتياد توسکستان مراحل بازپروري خود را طي کرده اند در ارتباطيم و با دادن بسته هاي حمايتي ، تغذيه اي و همينطور هدايتهاي شغلي و در مواردي هم با تحت پوشش قرار دادن خانواده هاي واجد شرايط دستگاههاي حمايتي ، به اين افراد ياري مي رسانيم.
معاون سياسي امنيتي استاندار ديدار با خانواده هاي شهداي مبارزه با مواد مخدر استان را از اقدامات ارزنده دبيرخانه برشمرد و خاطر نشان کرد : بزودي در استان گلستان يادواره اي در خور نام 82 شهيد گرانقدر مبارزه با مواد مخدر استان برگزار خواهيم کرد .
وي در پايان از افزايش 100 درصدي در حوزه برخورد و مقابله با مواد مخدر در استان و افزايش 122 درصدي کشفيات مواد مخدر نسبت به سال 90 خبر داد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار