در پی تصمیم عجولانه شهردار در بستن سکوی دپوی زباله:

دپوی زباله های شهری کلاله در شهر و اطراف آن + تصاویر

1403-06-29 10:06:13
0
67
دپوی زباله های شهری کلاله در شهر و اطراف آن + تصاویر
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">انتقال زباله های شهری در کلاله به مرکز پسماند زباله آزادشهر، مشکلی است که با نگهداشت زباله در سطح شهر و یا اطراف آن هم هنوز حل نشده است.</span></p>

زباله، مشکلی است که می تواند منبع درآمدی بسیار بالا با اشتغال چندین نفر را ایجاد کند که این امر نیازمند مدیریت صحیح و کارآمد می باشد.

در استان گلستان چند سالی است که به زباله نگاه ویژه ای شده و چند مرکز جمع آوری پسماند جانمایی و آماده بهره برداری شده است. مرکز پسماند زباله در شهرستان آزادشهر و مرکز پسماند زباله در شهرستان مرزی مراوه تپه از جمله مراکز جمع آوری زباله در شرق گلستان می باشند.

جانمایی بد مرکز پسماند زباله شهرستان آزادشهر موجب اذیت و آزار مردم شرق گلستان شده بود که این مرکز برای مدتی طبق دستور بسته شد. مرکز پسماند شهرستان مراوه تپه نیز علی رغم آماده و نصب شدن برخی از تجهیزات، هنوز به بهره برداری نرسیده است!.

زباله های شهرستان کلاله طبق برخی پیش بینی های انجام شده باید به مرکز پسماند شهرستان آزاد شهر منتقل شوند؛ اما فاصله 50 کیلومتری کلاله تا آزادشهر، مستهلک بودن خودروهای حمل زباله ، جمع آوری محلی زباله ها و دپوی آنها در مکانهای داخل شهری و غیره. چندی است که موجب ایجاد چهره ای ناجور در سطح شهر شده است.

ابتدا این زباله ها در نزدیکی پل شهرداری قدیم دپوی می شد و الان این زباله ها در محل چاه آب دور میدان کوثر دپو می شوند و بعد از دپو زباله ها به محل پسماند آزادشهر منتقل می شوند.

ایجاد مرکز پسماند در شهرستان به شرط آنکه مرکزی مجهز و کامل باشد و خروجیهای آن نیز اقلامی مانند: ورمی کمپوست، کمک به بازیافت کاغذ و پلاستیک و غیره باشد و فکری اساسی هم برای بوی نامطبوع و شیرابه آن شود؛ می تواند شعار زباله = طلای کثیف را در منطقه محقق کند.

تصاویر زیر مربوط به دپوی نامناسب زباله ها در سطح شهر کلاله می باشد.

Resizer 15924551121200Resizer 15924551121200Resizer 15924551121200

خبرنگار: رضا جامی

انتهای پیام/

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار